Digital clock

Tuesday, 31 December 2013

MELANGKAH KE TAHUN BARU 2014




Esok kita semua dah melangkah ke tahun baru 2014...
Umur pon udah menjagkau angka baru kome oooiiii..
anak2 pon udah menempuh alam persekolahan..

Apa pon, semoga hari akan datang lebih baik dari hari sebelumnya, insyaallah...

******@@@@@$$$$$$$^^^^^^^^####### :-) :-) :-) :-)







Thursday, 19 December 2013

P JALAN2 AT I CITY SHAH ALAM..

Memandangkan hari selasa ri tu ada gangguan air,,
makanyer boss teman dengan baik hatinye bagi balik awal 
sampai rumah,, hubby teman pon habis kerja awal..
hihihi apa lagi buat pemikiran le  kenen en hubby ajak keluar mlm tu hihihi..

Adik sepupu teman 2 orang dari perak ada kat cinie
depa mai hari isnin ri tu naik ketapi laju dari ipoh 
kebetulan kan teman n hubby balik kerja awal
so kami pon jadi le nk kuar mlm tu...

mula2 dari rumah kami p saujana putra, tengok my mak mertua tak berapa sihat..
lepas dok sembang2 sejam 2 gitu, kami pon mintak beransur le..

dlm perjalanan tu baru kami pikir nak jalan2 kemana?
alih2 kami kata p i-city nak tak?depa kata ooookkk i-city...


Ok dah tau i city tempat di tuju,,jom kita bergambo gumbira dulu k
anak-anak teman yang sebenornyer terlebih gumbira hihihi
jarang le dapat kuar mlm hari2 bekerja nie...
ok jom layan gambo-gambo je lah boleh??


Aje beno je rgopenye deme berlari ye dak...


Kudaku Lari Gagah Berani..Ohhhh Larilah....





Anak2 teman nie, semenjak 2 menjak nie kalu bergambo
auuuu macam2 setaill, habis semua nak di capoknyer si akmal tu..

Kami x main banyak mainan pon...tengok macam laju2 jugak le mainan tok bebudak nie..
ketapi bebudak ponnn uuuiiittt laju kome...teman nengok aje pon udah pening
ate kalu udah laju pusing dekat 4 raound ape idaknyer pening wehhh
ohhh tak payah le cari panyakit huhuhu

My Family..tak berape nk clear gambonyer...

Muke senyum terpaksa akmal hahaha
gayat papa goyang gondola bila dok kat puncak hahaha
usahkan akmal gayat, mama pon gayat wehhh...

Ok lah sebelum beredar balik kita minum dulu...jam pon udah kul 12 mlm
esok teman nak kgroje..moh kite balik ye...

Suke tengok gambo nie...

















Tuesday, 17 December 2013

SENYUM JE TAK PERLU KATA APA-APA K...


Ha tengok bebudak nie,,macam-macam ragam bile udah berjumpe..
ha anak korang pulak macam mane?
rgope ini ke jugak?hihihihi


Ha..dek kerana bebudak nie udah memenuhkan memori card camera teman
makenyer memang ciput je la gambo pengatin kite 
ate jadi le ye buat kenang2 ragam deme..

Ha nie le adik sepupu teman yang laki tu..
yang teman balik cuti di kampung ri tu..
7&8 Majlis depa di Batu Gajah
semoga berkekanan n berbahagia...
IQBAL & MIERA..



Thursday, 12 December 2013

CUTI DI KAMPUNG VS KENDURI KAWIN

Ha nie citer minggu lepas,teman balik kampung bersama anak2 tercinta, 
tanpa ditemani oleh suami tercinta dek kerana tugasnya...
Tapi teman tak balik sendiri, teman tumpang adik teman je..
seb baik le keta depa pon kosong,
kalu depa dag ada askar2 depa nanti cam ner nak tumpang kan hihihihi..
Teman ambik cuti ri Jumaat ri tu..sampai ri isnin.
balik tu pon sekali harung dengan kenduri sepupu teman....
tapi hari jumaat tu kami bertolak kul 9.30am sampai perak kul 12pm..
kami tak terus ke batu gajah pon..coz mak buyung tak larat nak berehat katanyer..
so kami bermalam di SMTD ja..mak teman pon tak der..dah dok umah pengantin 2 minggu awal hihihi
kami2 je la kat SMTD ri jumaat tu.pagi sabtu tu baru bertolak ke Batu Gajah....

Ha bila dah balik kampung macam biasa lah..bebudak nie dapat pijak tanah
bedesup peginye...abeh ditawap jalan raya depan rumah opah hihihi
kayuh basikal..sorong basikat, angkat basikal hahahaha..


Tengok Nurin tu sanggup sorong basikal hahahaha..
ate kaki udah panjang hihihihi...sorong pon sorong la ye nak oiiii..



Akmal n topeng atromen, ucu rahmat beli masa singgah kat r&r tapah,,
sempat lagi tau ini budak pau ucu dia
Ha basikal nie dah 2 jenerasi tau..dari teman kecik nie arwah atok zahari belikan
la nie teman pon udah 29thn huhuhu tahan sungguh kan basikal nie
kalu la nie punya basikal, pakai 2 tahun abis punah huhuhuhu...



Alamak ape dah jadi nie...
ha nie basikal 1 jenerasi ja..umur nurin nie 
mude 2 tahun kot dari nurin hihihihi..opah belikan..
tapi tengok apa sudah jadi looooo
abih patah luruh bahagian2nyer hahahaha
nurin punyer kerja la nie..huhuhuhu
nasib baik la depan rumah ade tukang kimpal hihihihi.


apa lagi si akmal cepat2 tuju ke tukang kimpal hahahaha..
nanti terkejut pulak opah balik nanti tengok basikal udah luruh hendanyer hahahaha


Ate kalu udah duduk rumah bertanah..
berbudi je kita..berhasil le bunge ye dak ...taman bunge mak teman...
elok subur je walau pon tak bertuan 2 minggu lebih hihihihi..

ok esok2 teman update blog lagi le pasey orang kawin pulok..kkkk




















Wednesday, 4 December 2013

CITER AHAD LEPAS

NAK PERGI SEKOLAH DAH ANAK TERUNA TEMAN...

Tahun depan akmal dah umur 5tahun, 
jadinyer udah tiba masa untuk ke sekolah ye..
Tapi beze beno anak lelaki dengan anak pempuan nie kome oi..
lelaki nie,banyak akeynyer.
time nurin dulu senang skit nak kawal..
yang si kantan sorang niee uiiiissshh memang panjang akeynyer...

tambah sekarang nie susah betul nak test2 baju ke seluar ke
kalu dengan kerelaan dia..jenuhh
bila udah sarung,x nak buakak pulak semula..pas tu berlari2 ooooo
sabo ye mama..anak nak membeso gitu le ye dak..
kalu senyap je rgiso pulak mama nanti..huhuhu

Time tu papa bebudak nie outstation ke Kelantan..
sebenonyer tak jangke pon,nak shoping moping barang sek..
tapi dah alang-alang lalu kat situ..[selayang mall]
ha tau je la..kalu dah p area selayang mall tu..
keluar je ada HARI-HARI, EV FASION,KEDAI KASUT&BAG..
COURTS..KEDAI KAIN..MYDIN uiiittt macam2 kedai ada...
ape lagi dari rugi masa yang lain teman pon tipon le suami teman 
kabo kat dia teman terus beli je perkakas bebudak nie tok sek tahun depan
ate same jugak,,esok2 pon nak tunggu dia p tempat yang sama jugak kan..

Sebabnyer hari tu teman keluo dengan adik,kakak,n abang ipor teman tu ha..
tapi kami jalan asing-asing la..acu depa nie dengan kami laa
so ade la peneman jugak kan...

pilih-punya pilih berminit2,,macam2 heyy..
ooohhh pening mama..macam nak serenderrrrrr jeee
tapi dok pikir mak buyung sorang tu,jenuh menunggu kami kan..
tak sampai ati pulak kesian kat dia
kang tunggu punya tunggu kami tak jadi hampehhh plakkatenyer kan..

tau le kalu orang pempuan beli barang..pilih2 udah lebih 20minit
hahahaha tak der gak lagi yang berkenannyer hihihihi
ok lah tak mau celoteh pangjang2
jom tengok budak yang baru nak masuk sekolah tu punyer ragam ye
hihihihi



ha nie nak soh coba pon teruk bebeno.nak tak nak je dia tengok camera huhuhu

nie udah 2,3 kali soh senyum..alih2 ini rgopenyer
semenjak 2 menjak nie suke beno buat gaye rgope itu
hai le anak...tag harga pon x buang tu nampak. 
udah macam tag name ye dak hihihi, tak pe la..
mama doakan semoga akmal peroleh ilmu yang sempurna ye...

Kejap je masa berlalu, udah semakin membeso anak-anak teman nie haa
kedua2nya udah sekolah dong....

apa pon semoga anak-anak mama n papa berjaya k..





Monday, 2 December 2013

KENDURI KAWIN DI GOLF CLUB BANDAR SRI DAMANSARA..

Salam ri sabtu ri tu ada kenduri kawin dekat GOLF CLUB BANDAR SRI DAMANSARA nie..
Ate teman pun hangkut le pengiring2 teman yang ada hihihi.
Anak-anak udah semestinya..selebihnya kakakku n adik seirasku hihihi

makenyer kami pi tanpa berpacaran dengan suami masing...
kebetulan pulak time tu ke 3,pasangan nie bekerja..
suami teman outstation ke Kelantan..
suami si kembo teman tu oustation ke Terengganu
suami kakak teman berkrgoje..
kami 3 baradik le pe wakilkan family masing2..

Ate kome tahu le kalu dah masuk Golf Club...jalan utama nak menuju ke dewan tu diiringi dengan 
kolam renang yang asyik kebiruan airnya...oohhhhh
ape lagi bebudak 2 orang tu..terus je nak menuju kesana..
si akmal kata,mama tak pe la mama masuk dulu nanti adik masuh
huhuhuhuhu ko hingat senang ke hati mama nak lepaskan ko je dok tepi kolam tu
ohhh tidakkk.jom masuk, pi makan dulu...

biase la kalu ade bende yang depa tak dapat tu 
susah hati je rupenyer...tapi ikut jugak le masuk kan...
makan-makan menu yang disediakan..macam2 ada
menu sampingannya..

LAKSA
BUAH CELUP COKELAT
BUBUR KACANG
KUIH MUIH
GULE2 
THEN 
PELAMIN MINI PHOTO 
UUUUIIITTT

Tapinyer kome nak tau tak..ade sorang budak nie
peaaahhh sombong giler koooo...
panggil pon dia buat dek je
eeehhh dia buat2 tak kenal pulak dengan teman nie..

hamboiiii ko, ko hingat ko hensomm sangat ke..
suami aku lagi hensom ko tauuu
iiissshhh kome nak tengok rgope budak tu ha kejap....

*
*
*
*
*
*
*
*
**
*
*
*
*
*
**
**
*
*
**
*
*
*



Ha ini la budak yang teman cakap tu...
sekarang nie jenuh betul nak ambik gambo dia tauuu
macam2 peel, semakin beso makin banyak akai dia 




Ha kome tengok tu..mama je yang fukus 
si bebudak tu huhuhu selagi tak bawak keluo ke pooll tu
mencuke je muke deme sabo je laa...



Ha ini budak aaa memey tauuu
keluo keluo je dari dewan tu
kalu tak di tegur,rasenyer melompat depa dalam kolam tu huhuhu
dapat rasa air ditepian pon jadi lah ye..nanti kita datang nie lagi yee


Ha nie la pengiring teman lagi 2 orang tu hihihi
kiri tu kakak sulung teman...
ha kanak tu mak buyung,sikembo teman laaa




Wednesday, 27 November 2013

SAYU HATI MAMA..

SOALAN DARI NURIN petang semalam.

Nurin: mama, kita ada soalan nie nak tanyer mama..
Mama: ha ape dia?
Nurin: macam nie, orang yang dah mati tu dia dah tak der la kan...
Mama: ha la..
Nurin: Tapi orang yang hidup tu asyik ingat je kat orang yang dah mati tu, macam mane ye?
Mama: kalu orang yang masih hidup, teringatkan orang yang telah meninggal dunia..orang tu kenalah sedekahkan la Al-Fatihah untuk orang yang telah meninggal dunia tu..macam mama sedekatkah Al-fatihah untuk arwah atok..
Nurin: OOOO betul le..same je mcm mak [pengasuh] cakap.
Mama:ape yang betulnyer? ape mak [pengasuh] cakap?
Nurin: mak cakap pon macam mama cakap le, kena sedekahkan Al-Fatihah..
Mama: ye la kenape tanye macam tu?
Nurin: errrmmm kita teringat mak ngah Ijan...
Mama : OOOO, kakak sedekah le Al-fatihah untuk mak ngah Ijan,lepas solat, lepas tu doa ye..tahu tak nak doa ape?
Nurin: semoga mak ngah Ijan, atok ditempatkan dekat syurga kan mama...
Mama : Ye sayang,pandai pon..tetiba sayu pulak hati mama bila anak tanye soalan macam tu..Al-Fatihah semoga roh mereka dicucuri rahmat, Amin.....

Semenjak 2 menjak nie, anak-anak teman menayekan pelbagai soalan yang kadang2 teman pon tak terpikir yang depa nie pikir sampai macam tu sekali...tapi alhamdulillah la,,sib baik soklan2 tu  soklan yang berfaedah tau...

Hari nie time solat je,tengah dok baca surah Al-Fatihah tu tetiba je hati nie sedih/sayu je rasenyer...Ya allah teman betul tak sangka nurin akan tanye macam tu..teman ingat bebudak seusia nurin nie tak terpikir hal-hal macam tu,,, nurin dengan arwah sepupu teman tu dia panggil mak ngah..
masa dia umur 3thn arwah ada dok dengan kami sekejap sementara praktikal..lepas tu abis praktikal dia masih dapat berkhidmat dekat telekom ttdi tu lagi..then dia pindah dok rumah bujang dekat gak gdn kawasan rumah kami, tapi jarang jugak berjumpa..sesekali arwah dtg gak jenguk bebudak nie...

memang jarang pon jumpe, bila dia dah kawin last year august 2012..lagi le jarang nk jumpe....
Allah lebih sayangkannya pada tanggal 9/1/2013 dia telah dijemput ilahi...
Dia pergi akibat kemalangan jalan raya bersama suaminya..tetapi hanya dia yang dijemput...olehnya..

Al-Fatihah.....





Tuesday, 26 November 2013

2nd GAME FAMILY DAY SRI MERANTI

Kami turun balik p padang kul 2.30,
sampai-sampai acara sudu bola pimpong remaja tengah berlansung
alamak terlepas la kita nurin...
errrmmm mama le lambat katenyer..
ewah,,mama pulak katenyer yang lambat..
deme yang banyak akeynyer,mama jugak ye.....

sib baik le cuti sek,kalu idak rasenyer cukup le kot separuh hari je dok padang tu..
kerja-kerja mama kat rumah pon banyak menunggu ye la kan
kalu sek..baju nak kena iron tok seminggu.dak sek saja dah 5pasang huhuhu..
ok la nie peluang korang la kan tok beriadah bersama kengkawan yee...
yang penting happy...hahaha mane ade bebudak yang dapat main tak happy
ape daaaa...


Tengok ini budak memey tak leh dok diam ooo banyak ektip..
dia lari-lari,pas tu datang kat teman, mama tengok nie tak peluh kan?sikit jeee...
uiissshhh sikit tu bukan peluh ke nak oiiii...
main le dekk oiii,namenyer pon dok kat padang memang tempat main kan
peli la berlari---sampai penat..huhuhuhu..



Ini acara tok terbuka dewasa, suami isteri. 
ibu n anak lelaki, ayah n anak perempuan
 adik beradik laki n perempuan...
amacam nampak menarik tak pengajuran nie????
nama game nie...ikatan kasih...hahaha kaki diikat berpasangan hihihi 
ha time nie la nak tunjukkan kemesraan kan..apa yang penting kerja sama hihihi
ha tengok akak baju olen tu...ayu2 gitu hihihi
depa le pon pasangan yang dapat tempat pertama...
pasangan akak yang tudung hitam tepi nie no.2
tahniah2..

ha korang tengok kat belakang tu macam staill depa,,
anak dah kedepan,bapak baru nak melangkah..
baju ijau tu.,,kaki abang panjang bebeno...tak balance la hihihi
ada 7pasangan semuanye niee..
ada gak game yang tak sempat nak ambik gambonye..

orang lain buat lari dalam guni..
AJK kat cinie buat,,lari dalam plastik sampah..
ate macam mane ke gayenyer,,dlm plastik sampah...
kompem-kompem ade yang tertonggeng hahahahaha...


Ha tu bebudak tengah dok beratur tu nak tunggu game seterusnya..
perah air dlm botol untuk kanak-kanak bawah 7thn..

ha tengok nurin semangat,,kaki panjang dari kengkawan yang lain..
sampai dekat baldi..cepah wehh
tapi time nak ngisi ayo tu...tak keruan dibuatnyer
hahahaha alih2 dapat le tempat ke 3,,ok la kan
jauh jugak tau bebudak nie kena berlari..
kome nak berlari-lari sangat kan..jangan nak bebel2 ye
hihihihi..


ha ini budak tak masuk pon acara nie,tapi teruja gak dia nak buat game nie
ha buat le dek oiii perah jangan tak perah...
sampai penuh lak tu kena tunggu dia isi..
coz dia kata nak buat macam kakak tadi..
dah penuh nak lari ke garisan penamat pulak
huhuhuhu yo lah nakk oiiii..buek le yooo...

udah abis acara nie..ada 2 lagi acara..
sepak bola panalti berkain pelekat..then 
acara penutup tarik tali terbuaka lelaki...
lepas tu penyampaian hadiah
masa ni pon dah pukul 50.50 dah tauuuu 
peeaaahh udah nk malam dah weehhh... 
sehari suntuk kita kat padang yee...

NURIN dapat tempat ke-3 dlm acara perah air dlm botol
akmal dapat le saguhati mewarna..
Tempat pertama mewarna haahahaha NURIN YANG RAIH
Tahniah yee nakkk...abeh hati dapat tempat pertama komeee oiiii

3 kali naik pentas...adik punyer hadiah pon dia hambikkan..
time tu akmal buat perangeiiii nak layang-layang...
orang dah tutup gerai baru sebok dia mintak nak layang-layang...

hadiah berupa barang-barang keperluan keluarga
dah namenyer pon hari keluarga kann
Seperti...BERAS, BISKUT, MANDIAN KHAS DETTOL
pakaian khas berbasikal tok team sri meranti
pacel box tok saguhati mewarna..tapi ada lagi yang tak dapat nak dinilaikan apekah hadiahnyer sebab berbalut kan tak nampak..bubudak yang tak sempat nak tengok hadiah je yang sebok-sobok bukak time tu hihihihi




nie le antara hadiahnye...ALHAMDULILLAH


OK PENUTUP
Tengok ini budak sudah keletihan dan kengantokan..
pipi udah berblusher...
ate kome tengok leher dia tu, udah berjelaga dek kena panas...
memey deme pulun habis main padang tadi...
akhir kata dari anak-anakku
TERIMA KASIH MAMA, BAWAK DATANG KAT PADANG
DAPAT MAIN-MAIN N HADIAH 
senyum semula mama korang bila korang cakap cam tu tau...
hilang dah rase penatnyer....selesai sudah....






Monday, 25 November 2013

FAMILY DAY SRI MERANTI

24hb Nov 13, ada hari keluarga kat taman teman tu ha..
nie pest time teman sertai, padahalnyer udah kali ke 3...
kali yang ke-3 nie la teman berkesempatan menyertainyer...
program ni dianjurkan oleh PERSATUAN PENDUDUK...
terima kasih la ye..sebab mengadakan majlis2 seumpama ini
disamping untuk memeriahkan suasana,
 dengan riuh pikuk suare bebudak-bebudak..
dapat le jugak bersua muka dengan jenjiran
dan mengeratkan silaturrahim sesama penduduk..
tak gitu????

Bersemangat teman dengan bebudak nie nak hadir ke majlis nie..
maklumlah pest time kan..salah 1 nyer pon sebab papa depa out station
jadi rase tak der perkara2 yang nak diuruskan pepagi...
kalu ada en somi nie..tanggunjawap pepagi tu ketat sikit jadualnyer..tup2 pulak dia kena kerja lak time tu, nak masak,nak menghidang gedik gedik setengah ari gak nak siap kerja-kerja rumah tu kan...kalu udah tengahhari tu idak le teman nak keluo kot..
lagi pon tak syok,,joint program tengah2 nie kan...

Ate teman nie siap2 le sesudah subuh weehhh semangat 
ye la mana idaknyer...udah cakap dengan si nurin n akmal
nak pegi padang pagi ahad..ada sukaneka..
pertandingan mewarna...ohhh ape lagi xsited le depa
tak pi kang kian pulak..dok umah pon x der buat ape kan..
jedele kami 3 beranak nie pergi ke padang semalam...

acara start kul 7.30,tapi kami sampai kul 8.10..
ingat kami le orang yang lewat,sekalinyer..kami lah antara orang2 yang awal
hihihihihi nampak tak kesemangatan kami 3 beranak nie 
renung-renungkan lps tu tinggal komen ye.....

siap2 parkig keta..kami pon jalan le menuju ke tempat berkumpul
mama apa lagi melilau le mate mencari kengkawan...tak nampak2
renung2lah kaum2 ibu..leh buat buat kawan kan..time nie la nak berkenalan
dengan penduduk lain2 blok..

ok dah cukup korum kami pon menuju ke meja pendaftaran..
udah datang, tak kan nak tengok je kan...
daftar jangan tak daftar..
kekanak..boleh menyertai semua acara yang dinyatakan..
para ibu dan bapa pulak..dikenakan cas rm2 je tok setiap acara yang disertai
dua hinggit je..itu pon untuk tabung penduduk2 kat situ jugak...

ok lah cakap banyak tak gune,tembak pon belum tentu kene...
jom kita layankan aje gemgambo yang teman ambik mnggunakan 
hendpon teman yang murah tu yee...janji clear...


Nie game pertama tiup belon sampai pecah then lari cari gegula dlm tepung 10thn keatas...
lepas tu kami pi kat perkarangan surau lak, coz pertandingan mewarna akan dimulakan..

Nie le aksi bebudak mewarna kat situ, 7thn kebawah
nurin umur 7thn, tapi tak macam 7thn org kate hihihi
dak kenid yang menerap tu dia sorang je pon yg menerap bagai..
katenyer, mama tak muat le kaki adik niee..banyak cakap pulak tu..
pot pet pot pet mulut dia sorang ja...
bebudak nak seronok-seronok kann...
dia paling kecik ada 2-3org geng dia..4thn

Tengok tu,ini budak memang banyak akai oooooo
baru kale tanduk denasor tu, udah dia termenung.....
teman cakap kat dia,cepat dek kale kawan dah nak siap tu....
yang ko dok menung tu ape heynyer...
yang dia jawap ringkas je..
kejap2 adik nak pikir nak kale denesor warne ape huuhuhuhu
mak bapak yang ade kat situ ngeleng kepale je senyum negokkan ragamnyer..
ini budak aaarrr ayo yo yo...


ha nie pon panjang gak akeynyer nie...
dia renung member sebelah guna kale ape
pas tu dia pon ikut gak huhuhuhuhu
alih2 orang tu dah siap dia tak siap2 lagi..
ha nampak tangan debok si akmal tu..sekali lepok...rapat je tapak tanagannyer..


ha tu dia sempat lagi cakap dengan kawan dia
lepas nie kita main sesama tau..tunggu kite ye..
ewah2 ko dek oiii.kepale denesor tu pon ko x siap kale lagi
cepat le kale,baru pikir main ye...

Ha nie hasil budak x sempat2 nak main...
susah hati tengok kawan dah bagung dari tempat memasing 
ish ish ish ish...ok le tu ye dak dari pade kosong je denesor tu tak bewarna
udah ceria le sikit hihihihi

Ha nie nurin,tekun kononnyer..
dia nie pulak pantang dengor orang sembang2 
mule le dia menoleh sana,menoleh sini...
dua orang anak, dua ragam.....

Nie le hasilnyer,,hari ini lebih baik dari hari sebelumnyer
bagus-bagus...udah diperbaiki dong..tarapnyer hihihi..
lepas nie kita tunggu keputusannyer k...siapa yang kena?????

abis mewarna....ok nahhh dapat upah ais kremmmm...yesss sayang mama katnyer..

ini game tok dewasa..KERUSI MU KERUSIKU JUGAK.. 
terbuka wanita..para ibu2 n anak2 wanita 
rebut kome jagan tak rebut, teman round pertama udah tekeluooo
ape nak buat..tak der rezeki..

kuat-kuat kome rgopenyer ibu-ibu nie, rupe je halus2 tapi.. 
tulang besi urat dawai
sampai kusi-kusi deme rebut tu tempang dibuatnyer
hahahahaha..AJK lepas nie kena sediakan kerusi-kerusi khas k tok acara nie
lebih kuat padu gitu hihihihi

ape yang ko tapik tu nurin oiiii...
nampak je lori BOMBA NIE MASUK
deme nyanyi
rumah tebakar panggil bomba
bomba datang berlumba2

hahahaha tak der rumah terbakar
kena tipu BAYAR SERIBU
ohhhh macam tu pulak lagu deme ye...
pandey bebeno ngubahnyer...

ate, kalu kome tipu...kome juge yang kene bayo seribu
BOMBA TU DAPAT SERIBU
kome habok  pon tak mandang
mama dengan papa habok je dapat hok alohhhhh...


Lepas acara rebut kerusiku kerusi mu jua,acara direhatkan
untuk memberi laluan kepada azan zuhur..acara diteruskankan semuala
pada pkl 1.45pm...mase tu kul 12.45 teman pon desite balik makan mandi n solat zuhur dulu
bebudak nie pon udah belengeh-lengeh...

uuiiisss panjang beno citenyer lagi niee...
teman pon ingat nak rehatkan jugak le n3 teman hari nie..
kang kome bosan pulak membacenyer
1 hari punyer cite nie weeehhhh...
teman rgase..teman sambung esok hari la yee 2nd part/game 
n penutupnyer...kkkkk...