Digital clock

Monday, 25 November 2013

FAMILY DAY SRI MERANTI

24hb Nov 13, ada hari keluarga kat taman teman tu ha..
nie pest time teman sertai, padahalnyer udah kali ke 3...
kali yang ke-3 nie la teman berkesempatan menyertainyer...
program ni dianjurkan oleh PERSATUAN PENDUDUK...
terima kasih la ye..sebab mengadakan majlis2 seumpama ini
disamping untuk memeriahkan suasana,
 dengan riuh pikuk suare bebudak-bebudak..
dapat le jugak bersua muka dengan jenjiran
dan mengeratkan silaturrahim sesama penduduk..
tak gitu????

Bersemangat teman dengan bebudak nie nak hadir ke majlis nie..
maklumlah pest time kan..salah 1 nyer pon sebab papa depa out station
jadi rase tak der perkara2 yang nak diuruskan pepagi...
kalu ada en somi nie..tanggunjawap pepagi tu ketat sikit jadualnyer..tup2 pulak dia kena kerja lak time tu, nak masak,nak menghidang gedik gedik setengah ari gak nak siap kerja-kerja rumah tu kan...kalu udah tengahhari tu idak le teman nak keluo kot..
lagi pon tak syok,,joint program tengah2 nie kan...

Ate teman nie siap2 le sesudah subuh weehhh semangat 
ye la mana idaknyer...udah cakap dengan si nurin n akmal
nak pegi padang pagi ahad..ada sukaneka..
pertandingan mewarna...ohhh ape lagi xsited le depa
tak pi kang kian pulak..dok umah pon x der buat ape kan..
jedele kami 3 beranak nie pergi ke padang semalam...

acara start kul 7.30,tapi kami sampai kul 8.10..
ingat kami le orang yang lewat,sekalinyer..kami lah antara orang2 yang awal
hihihihihi nampak tak kesemangatan kami 3 beranak nie 
renung-renungkan lps tu tinggal komen ye.....

siap2 parkig keta..kami pon jalan le menuju ke tempat berkumpul
mama apa lagi melilau le mate mencari kengkawan...tak nampak2
renung2lah kaum2 ibu..leh buat buat kawan kan..time nie la nak berkenalan
dengan penduduk lain2 blok..

ok dah cukup korum kami pon menuju ke meja pendaftaran..
udah datang, tak kan nak tengok je kan...
daftar jangan tak daftar..
kekanak..boleh menyertai semua acara yang dinyatakan..
para ibu dan bapa pulak..dikenakan cas rm2 je tok setiap acara yang disertai
dua hinggit je..itu pon untuk tabung penduduk2 kat situ jugak...

ok lah cakap banyak tak gune,tembak pon belum tentu kene...
jom kita layankan aje gemgambo yang teman ambik mnggunakan 
hendpon teman yang murah tu yee...janji clear...


Nie game pertama tiup belon sampai pecah then lari cari gegula dlm tepung 10thn keatas...
lepas tu kami pi kat perkarangan surau lak, coz pertandingan mewarna akan dimulakan..

Nie le aksi bebudak mewarna kat situ, 7thn kebawah
nurin umur 7thn, tapi tak macam 7thn org kate hihihi
dak kenid yang menerap tu dia sorang je pon yg menerap bagai..
katenyer, mama tak muat le kaki adik niee..banyak cakap pulak tu..
pot pet pot pet mulut dia sorang ja...
bebudak nak seronok-seronok kann...
dia paling kecik ada 2-3org geng dia..4thn

Tengok tu,ini budak memang banyak akai oooooo
baru kale tanduk denasor tu, udah dia termenung.....
teman cakap kat dia,cepat dek kale kawan dah nak siap tu....
yang ko dok menung tu ape heynyer...
yang dia jawap ringkas je..
kejap2 adik nak pikir nak kale denesor warne ape huuhuhuhu
mak bapak yang ade kat situ ngeleng kepale je senyum negokkan ragamnyer..
ini budak aaarrr ayo yo yo...


ha nie pon panjang gak akeynyer nie...
dia renung member sebelah guna kale ape
pas tu dia pon ikut gak huhuhuhuhu
alih2 orang tu dah siap dia tak siap2 lagi..
ha nampak tangan debok si akmal tu..sekali lepok...rapat je tapak tanagannyer..


ha tu dia sempat lagi cakap dengan kawan dia
lepas nie kita main sesama tau..tunggu kite ye..
ewah2 ko dek oiii.kepale denesor tu pon ko x siap kale lagi
cepat le kale,baru pikir main ye...

Ha nie hasil budak x sempat2 nak main...
susah hati tengok kawan dah bagung dari tempat memasing 
ish ish ish ish...ok le tu ye dak dari pade kosong je denesor tu tak bewarna
udah ceria le sikit hihihihi

Ha nie nurin,tekun kononnyer..
dia nie pulak pantang dengor orang sembang2 
mule le dia menoleh sana,menoleh sini...
dua orang anak, dua ragam.....

Nie le hasilnyer,,hari ini lebih baik dari hari sebelumnyer
bagus-bagus...udah diperbaiki dong..tarapnyer hihihi..
lepas nie kita tunggu keputusannyer k...siapa yang kena?????

abis mewarna....ok nahhh dapat upah ais kremmmm...yesss sayang mama katnyer..

ini game tok dewasa..KERUSI MU KERUSIKU JUGAK.. 
terbuka wanita..para ibu2 n anak2 wanita 
rebut kome jagan tak rebut, teman round pertama udah tekeluooo
ape nak buat..tak der rezeki..

kuat-kuat kome rgopenyer ibu-ibu nie, rupe je halus2 tapi.. 
tulang besi urat dawai
sampai kusi-kusi deme rebut tu tempang dibuatnyer
hahahahaha..AJK lepas nie kena sediakan kerusi-kerusi khas k tok acara nie
lebih kuat padu gitu hihihihi

ape yang ko tapik tu nurin oiiii...
nampak je lori BOMBA NIE MASUK
deme nyanyi
rumah tebakar panggil bomba
bomba datang berlumba2

hahahaha tak der rumah terbakar
kena tipu BAYAR SERIBU
ohhhh macam tu pulak lagu deme ye...
pandey bebeno ngubahnyer...

ate, kalu kome tipu...kome juge yang kene bayo seribu
BOMBA TU DAPAT SERIBU
kome habok  pon tak mandang
mama dengan papa habok je dapat hok alohhhhh...


Lepas acara rebut kerusiku kerusi mu jua,acara direhatkan
untuk memberi laluan kepada azan zuhur..acara diteruskankan semuala
pada pkl 1.45pm...mase tu kul 12.45 teman pon desite balik makan mandi n solat zuhur dulu
bebudak nie pon udah belengeh-lengeh...

uuiiisss panjang beno citenyer lagi niee...
teman pon ingat nak rehatkan jugak le n3 teman hari nie..
kang kome bosan pulak membacenyer
1 hari punyer cite nie weeehhhh...
teman rgase..teman sambung esok hari la yee 2nd part/game 
n penutupnyer...kkkkk...




2 comments:

  1. Geram nengok jari montok si Akmal..

    ReplyDelete
  2. Ha montok2 macam mak dia...dua genggam dia.satu genggam mak dia hihihihi..nie ikut bake mama rendang montok2 jari jemari hihihihi

    ReplyDelete