Digital clock

Thursday, 21 November 2013

MACAM COMEL JE,MACAM SEDAP JE..

COKODOK MANIS.....

Ha nie n3, 3 hari berturut-turut hihihi
Citer sal cekodok manis...
kome tau tak? 

Petang ahad tu cuaca agak dingin, 
dengan derungan air yang mencurah disegenap atap oning rumah jiran tetangga..
hahaha ini citer novel ke citer cekodok ye...
ok...abeh paham2 je la bila hujan je perot tetibe lapo
asal semedang je lapo..time tu hujan :-)

Teman pon ape lagi dok pikir,,nak ngunyap ape yee
tetibe lak teringat2 cekodok manis..
dolu2 mase kecik mak ade buat..tapi macam mane ye nak buatnyer????errmm
tipon mak le.. Dek ce ambik tipon mama tu..

mama nak tipon opah hahahaha
nak tipon mak mintak resepi komee...
dulu mase kecik2 bila mak buat cekodok manis
errrmmm macam tak sedap jee...macam pelik je..
tapi sekarang udah jadi mak niee
ha teman pulak yang dok teringat-ringat cekodok manis mak..

Tut tut, tut tut, tut tut....tut tut tut tut tut
ate kalu udah bunyi tut tut tu panjang je..
maknernyer idak berjawap le panggilan teman tu kann

cuba sekali lagi lah..Tut tut, tut tut, tut tut...tut tut tut tut tut
eehhhh mane opah ko nie..ish ish ish...
kat sana tak hujan le niee mesti opah kome nyapu krgosek2 dekat luo..

errrmm tak pe lahh buat je la,asal ade tepung, pas tu boh gula banyak2 manis le jadinyer kan...
cuba je la...tengah dok kaco-kaco tepung teringat lak..oiii mesti kena boh yiss nieee
eerrmm nasib baik ade..boh je la hujung sudu kecik nie hihihii bantai je laa
name lagi cobaannn kaann

mama nak buat cekodok ape?kosong je, cekodok maniss
cekodok manis??? macam tak sedap jeee..
eeehhh eehhh bior lee, mama yang nak makan...huhuhuuu
kome tunggu le cekodok nie siap nanti
mama nak tengok kome cakap macam sedap je ke
orr memang sedap jee.orrr buat lagi la mama sedappppppppp

sekalinyer...siap2 je sebati tepung tu 
x sabo2 nk menggorengnyer...
minyak udah panas...
cherrr cherrr cherrr cherrr,
itu bunyi kita jemput2kan adunan tu tadi ke dlm minyak panas tauuuu
banyak mane butir yang muat dlm kuali tu bnyk tu le jugak bunyinyer tauuuu

eehhh nape macam tak jadi je...macam tak comel jeee
nape tak bulat2 macam cekodo pisang, n hitam macam cekodok pisang
HITAM-HITAM SI TAMPOK MANIS
SUNGGUH PON HITAM, DI TELAN HABISSS
alaaa tak jadi la nie cekodok manis aku...
tak mau hitam...jadi macam cekodok sayooo jee..
kuning langsat je kalenyer errmmm
tap pe laa,ce kita coba rasee...

eehhhhh rase tu macam same jee.tapi tak serupa...
boleh laa..ala tak cukup manis laa..tambah gule laa
kacau kacau kacau then lebihan tepung yang menunggu
nk dijemput ke dlm kuali tu pon udah macam gelembung2 laa

cherrr cherrr cherrr cherrrr
eehhhhhh macam jadi jeee
terus naik, kate kooo, tepung dlm minyak tu
macam comel je..macam cantikkk je jadinyer..

ok siap2 udah abis dahh..tunggu siap nk test jeee
haaa baru le hitam2 sitampok manisss
yesss tau dah carenyer...
hihihi kena bior le dulu adunan tu bagi naik kome oiii
baru le dia betul2 jadi gelembong..macam comel jeee...

mama sedap kee???
eehhh rase le dulu..baru tauuuu
errrmmmm ye la mama sedappppp hehehehe
nak lagi laa...ha makan2 makan tak sia2 mama buat
sampai bebudak niee tak makan nasi le malam tu
dok makan cekodok manis jee...

esoknyer..macam tak puas lak mkn cekodok yang betul2 menjadinyer
nak buat lagi la...boleh bawak p opis..n bagi bebudak nie tok sarapan..
nurin tanyer: mama nak buat cekodok manis tu lagi ye?
mama buat le manis-manis semalam tu tak manis-manis hihihih
tu le sebab mama ko repit buat nie nak oiii 

ok siap dah niee bior dulu..sementara tu kita kemas2 bilik dulu k
cherrr cherrr cherrr cherrr yess passss
cantikkk kate kooo hahaha

dah siap round pertama
nak cherrr cherrr round 2 pulak....
sekali tengah cherrr cherrr tuuu, tak cukup kuat pulak 
bunyi cherrr aku nieee....ape paseyyy 
ok tak per lahh...tunggu dia dah nak kuning2 tu balik-balikkann
tengah balik balik tu pluppp...
ADUUUHHHHHH GASSS ABIS DAAA
HEK ALEEEE...

errmm nurin ko bawak je la cekodok nie karang p rumah mak
soh mak sambung goreng yeee...
gas mama udah abisss..
nasib baik teman tak mengandung kannn..
kalu tidak memang tak der le..tepung balance tu kakak teman nk tolong 
sambung gorengkan...ate orang tua2 pernah berpesan
IBU MENGANDUNG NIE TAK ELOK BUAT KERJA SEPARUH JALAN TAK GITU
MAK MAK KITE.....

ape ponn hari pagi niee, teman buat lagi cekodok tu...tak puas lagi kome oiiii
nak makan cekodok manis niee..
ha hambik kooo mule2 kome kate macam tak sedap jee kannn
la nie kalu hari-hari pulak kome suruh mama kome nie buat cekodok manis nie
sambil cakap pon manis-manis je yee
ok la udah cakap pon manis kann mama buat yang manis2

alamak tepung pulak tak berape nak manis laa
udah penghujung kome oiiiii...buat je la udah dimintak buatkan 
mama buat je la berape ketul yang dapat...

ape pon mama happy kome pandai makan
cekodok nostalgia mama niee hihihi

HA KAN MAMA DAH KATE, SEDAPPPPPP


ha ni le rgopenyer cekodok manis mama...
atas tepung x sempat cherrrr cherr cherrr dlm kuali, gas habis
kiri, cekodok separuh masak, gas habis
kanan, cekodok semanis mama..udah nak selesai dimakan...





2 comments:

  1. patutlah ada versi black & white :D

    ReplyDelete
  2. hihihihi, bedah tong gas kata..takku siyo anto gas pagi2 rgumah mike hihihihi

    ReplyDelete