Digital clock

Monday, 18 November 2013

MASIH REZEKIKU NAMANYER

Ha nie citer pepagi tadi ye..
Tengah asyik, dok sidai2 kain kat ampaian awning rumah,
 tetiba lak rase macam ada benda tergelincir dari tangan..
eehhh ape lak yang jatuh tu..
errmmm bior je la..udah lambat nie nk pi kerja
bebudak nie pulak dah request nak nasi lemak le bagai
cuti sek nie kan,sebelum mama p kerja,,nak ajak mama ronda2 dule ye...
anak oh anak...

Tapi sebelum tutup tingkap tu..rase macam tak sedap ati le pulak
ehhh pesai ye..ape yang jatuh tadi...macam dari tangan aku jeee...
eehhhh jap2 tengok lengan jap kanan....
sensen skit lengan baju...errrmm sahhh gelang aku yang jatuh tadiii
aduuhhh habis la jatuh atas oning rumah org..jenuh pulak nak ngambiknyer pepagi nie
alamakkk...jengah2 kuo kepala tengok kat atas oning rumah bawahh
eehhh tak der pulak nampaknyer..mane pulak..memang sah jatuh dari tangan aku niee
tapi tak nampak pulak dari pandangan mata...alamak...cam no niee

NURIN...turun bawak tengok kat rumput or longkang bawah ada tak gelang mama
ok ok....mama...errmmm

sekali renung2 petul2..alaaaaaahaaiiii tang tu ko dok rupenyer..
boleh ke idak, nak ngambiknyer nieee..atas bendul tingkap org bawah rupenyer
tak sampai jatuh oning lagi...
dok sayu ja sore dia tulunnnn tulunnn hahahaha
mengong aku nie...kena panggil BOMBA ke ye??????
 
ish tak pe tak pe,,aku kan super mama hahaha
sekali ambik le dawai yang ku anggap dapat menolong ku
tetapi apa kan daya tak sampai jugak
boleh je sampai.kalu tangan teman nie terjojol sekali dlm grill palang2 tu
tapinyer kalu nasib teman tak baik kanrang...nampak gayenyer memang kena panggil BOMBA le jawapnyer,coz tangan teman pulak tak boleh keluo dari palang grill tu 
udah sangkut tang siku..ape ke heynyerr..

sebelum heboh bunyi nino nino pon pon BOMBA tu kang baikku iktio cara lain...
ohh kayu bendera ada dalam bilik...teman kan orang patriotik..gantung bendera setiap tahun nak sambut kemerdekaan hihihihiii..

nasib memang menyebelahi teman le....
tapi gitir jugak teman nak nyelamatkan gelang teman tu...
walaupon ianyer halus bak sutera...tapii nilainyer masa en.suami beli dolu
bagaikan beli berpadu2 gramnyer tauuuu..mahey giler teman rase..
tu yang teman hargainyer beno2 tu..cukup le udah 2 bentuk cincin teman lebuh 
corong ayo bililk ayo..itu pon udah katenyer teman tak nak jage bebeno..
ish ish ish,,malang idak berbau ye dakk...

ehhh lari tajuk pulak...
cuba dan terus mencoba...macam ahli bomba nk menyelamatkan keadaan dibuatnyer
pakat pulak jiran2 yang nak p kerja tu, menongak dulu ke atas nengok apa yang terjadi
hahaha..macam mana boleh ke???
errmm tah le, nak tolak ke bucu kanan nie ada batu2 pulak..tak boleh lepas niee...
kejap2 cuba pelan,,,tak mau bagi dia jatuh kat oning bawahh,
lagi jenuh nak ngambiknyer nanti...

بسم الله الرحمن الرحيم
teman pon nolaknyer le kuat2 dari tengah bedul tu keluo...
harap2 tak tersangkut le atau tersalak gerak..kalu tak gelang tu akan jatuh ke
oning rumah bawah tu..huhuhuhuu
puuuhhhh yeeeessss alhamdulillahhh
jiran2 pon teruskan perjalanan mereka untuk ke tempat kerja..
hihihihi...

nak tengok ulang tayang ala2 tempat dia jatuh tadi..
yang rialnyer tak teringat le pulak nak ngambik gambonyer..
pikio nak selamatkan jee gelang tu hihihii


Ha lebih kurang macam nie la kududukan gelang yang dok atas bendul tingkap tuu
kalu dia terjuntai ja..tadi kompom dia taduh selepok kat atas oning coklat tu hihihii
ate kome nak tau macam mana tibe2 gelang tu boleh gelongsor dari lengan teman tu??
ha nampak tak bulatan merah tu... hihihihi
mesti kome pon kate PATUT LEEEE.....

salah teman jugak le...semalam n pepagi tadi gelang teman tu tersangkut dekat
tuala..ate teman main rentap2 ja..coz kompom dia akak terlepas dari benang tu
haa ini le jadinyer kalu udah 3,4 kali dok rentap2 ja, tak tengok2
ha hambik koooo ternga-nga jangkos S dah tak der rgope S dah..
itu le namanyer MASIH REZEKI TEMAN YE..

kalu cico tah mana2 tempatnyer..
katenyer pulak DAH TAK DER REZEKI TEMAN,MANE NAK BUATNYER...

apa pon hati-hati le kita ye..kita ibu2 n isteri ni berat2 krgojenyer..
takut tak perasa barang2 beharga nie tecico..waktu kita buat krgoje2 rgumah...

ok dah pangjag lebo dah huraiannyer niee
jumpe lagi ye..









3 comments:

  1. Tu orang katakan...kalau ada rezeki tak akan kemana

    ReplyDelete
  2. Lain kali hati2... Emas mahal wo sekarang...

    ReplyDelete
  3. hahaha ajenyer beno...puan syani oiiii....

    ReplyDelete