Digital clock

Monday, 10 February 2014

KERJA RUMAH OH KERJA RUMAH

Ha nie nak citer sal kerja rumah yang tak habis-habis
nak-nak pulak, yang udah tertanggug
hoookk aloh tak siap-siap membuatnyer...
ater kalu asyik ingat kerja rumah je..x dapat le nak berjalan
asal ingat nak jalan je, teringat pulak kerja rumah huhuhu
itu le dilema kaum ibu ye dak..ke teman sorang je rgope itu????

Ate kome bayangkan minggu nie,teman ngelat 
buat kerja rumah sehari daripada 2 hari bercuti[sabtu & ahad]
kerja-kerja yang tertangguh tu udah memang sedia ade..
kain yang tak berpilat 2,3 ari huhuhuhu..
nak jadi cerita ngelatnye, sabtu tu teman menjogket ke rumah kakak teman..
memangdagkan mak teman ada kat rumah dia,ape salahnyer ye dak ponteng sehari buat kerja rumah..cik abang pon kasi..tak rancang pon..
tetiba lak dia kena kerja pagi2 sabtu tu..

ate celik je dari tidur,,eehhh ati terdetik nk p rumah kak yang laa..
ok call cik abang bg tau..dia kata okk p la jaga diri, anak2 n hati2 bawak keta..
ha tau le kalu udah berkumpul.macam2 agendanyer..
nak masak laksa la, n rebus jagung huhuhu sedap tu buat minum petang..
semua menjadi alhamdulillah..itu diri sendiri yang teringin nak makan..
ingatkan teman je,rgopenyer si mak buyong tu pon teringin laksa jugak hihihihi
udah kembo katenyer kan hahahaha

udah lari sikit citernyer..kain pergi ke laksa pulak ye...
ha ate kalu udah sehari ngelat buat kerja rumah,ha hambik ko 
tak sudah-sudah krgojenyer kome oiii...
tak siap siang,sambung di subuh hari oooo,
ha kome bayangkan banyak tak banyak kojenyer.
nak-nak pulak kain baju yang tak berlipat huhuhuhu...
tapi akhirnyer selesai jugak..


siang menggosok, 
bangun subuh 4.40am, sambung melipat...jam kul 4.50 x siap2 lagi huhuhuhu
siap kul 5.10am, sambung tiduq balik, bgn kul 6.00am..
hari nie kumpul untuk minggu yang baru kkkk...

No comments:

Post a Comment