Wednesday 13 November 2013

SEDETIK IA BERKATA

Diri
Entah la,
Kadang-kadang rasa macam diri dihargai,
Kadang-kadang rasa macam diri menyendiri,
Kadang-kadang rasa macam diri disakiti,
Kadang-Kadang rasa macam diri dilukai..

Hati,
Rasa berbelah bagi,
 Rasa tak sedap lagi
Rasa takut melukai
Rasa berdegup lagi

Jiwa
Mengharap penting dari yang lain
Mengharap ada senyuman terjalin
Mengharap kasih tidak berpaling
Mengharap dikasihi orang sekeliling

Raga
Lakukan terbaik untuk yang dikasihi
Lakukan juga buat diri sendiri
Lakukan untuk gembirakan hati
Lakukan juga sepenuh hati


ermmm korang pon mesti tertanya2 gak kan dengan kenyataan di atas, 
ape ke heynyer ye dakkk???
entah la, kadang tu pernah gak terdetik dalam hati'
apa yang aku buat nie tak betul ke caranyer, aku silap ka mentafsir,
aku silap ka berkata, aku silap ka melaksana..
macam apa yang aku buat, 
kadang2 nampak mcm menjadi
tapi tiba-tiba ja rasa macam kejayaan itu pergi...meninggalkan keinginanku...

Aku adalah aku,yang akan terus ingin mencuba sedaya upaya untuk melihat kejayaan itu
aku berharap dan berdoa..agar diriku diberi kesihatan yang baik
kesabaran yang tinggi, ketabahan yang tebal...
untuk aku ukirkan senyuman tatkala kejayaan itu tercapai...
aminnn








No comments:

Post a Comment