Digital clock

Thursday, 16 January 2014

SERONOK BERSEKOLAH

Lame bebeno nak update cite si akmal ye..
ate sebok rgasenyer teman nie hihihi 
Alhamdulillah, 
Akmal dah semakin suka ke sekolah, 
setiap pagi bangun sendiri tauuu...
rutin pagi dia, bagun sekitar jam 6am..
wiwi [buang hajat beso]dulu hahaha ..
memang setiap pagi
Si Nurin dulu pon kena kejutkan jugak,,
bila kita tengok lena beno dia tidur
mesti susah nak bangun nie, tapi dok mama ralit nak bersiap
 tetiba je dia bangun, kakak pon belum bangun lagi..
Good Boy kan...ok le tu..ade jugak mood nak p sekolah..
seronok katenye, kawan-kawan adik semua tunggu adik,
nanti nak belajar sama-sama..

Hari demi hari akmal bertambah baik,tapi keadaan dalam kelas tu belum dapat nk berbincang lagi dengan cikgu-cikgu dia,nanti ada masa terluang nak jugak tanyer perkembangan dia di dalam kelas ketika belajar, time pagi-pagi nak tanyer,,tak sempat pulak.lagi pun time2 tu cikgu pon dah mulakan sesi bacaan perseorangan sementara menunggu semua murid hadir..so tak mau ganggu tumpuan pelajar..nanti kita tanyer lain kali ye..

gambar terbaru 

Teman negok si akmal nie sejak sekolah nie berisi badannyer..
mane idaknyer, balik je dari sekolah, mak dia bukak pintu
soalan yang pertama, mak masak ape hari nie adik lapar la
ish ish ish, baju pon tak bukak lagi..memang betul kome oooiii
selera bertambah budak nie..hari cuti2 pon mcm tu le dia..sampai papa dia cakap
jangan makan banyak2 adik nanti gemuk macam acu lan...
huhuhuhu.


Ni hasil kratif dia dok sorang bila time mama masak kat dapur dia pon sebok le...
tetiba je mama nie nah masak keret nieee
ye la ade rgope karet sebenar, cergodek-cergodek ini kate org perak hihihi[bijak]..
cume tangkai tu dia suruh mama yang bubuhkan..
mule dari situ, macam2 le dia buat ade jee..

Hari nie akmal demam, mama kata x yah p sekolah rehat je dekat rumah
dia menagis-nagis pulak nak p sekolah, sebelum nie nangis tak mau p sekolah
la nie nangis nak p sekolah pulak. ok la tapi kena sarapan dulu, makan obat okkk
.dia kata kejap je p sekolah nanti adik balik la dengan ustaz..
 kira ok le tu..harap-harap akmal ok la.sampai sekolah tadi memang dah bg tau kat cikgu dia
kalu ada apa2 depa bagi tau la..tapi si akmal nie kalu demam dia diam je dengor kate, senang nak bawak berbincang hihihi,,kalu sehat hyper active jadinyer.

Masuk kelas tadi pon dia senyum je kat depan pintu kelas tengok cikgu n kawan-kawan
dah melambai-lambai tangan panggil duduk tempat dia..
Cikgu  cakap dengan dia..cikgu memang tunggu je akmal datang lama tak tengok akmal
ha macam nie la senyum je.....okk jom duduk...

mama tengok dia pon ok je..mama lambai tangan nak p kerja dulu..belajar rajin-rajin...













2 comments: