Digital clock

Tuesday, 7 January 2014

PES TIME AKMAL SEKOLAH

AKMAL MASUK TADIKA 5 TAHUN....

Citer firtsTime Akmal masuk sekolah tadika...
Ini betul-betul, bukan cobaan...
Ape yang bukan cobaan?????
ha nak tahu cerita selanjutnye......

Nyergongen- nyengrogen
Moh... kita membaca...

Bagun pagi je punyer semangat le dia nak ke sek...
abih dengan papa dia dikerahnyer soh cepat2 dah lambat katenye...
uuiiisssshhh semangat ini budak... BAGUSSSS...


Nak jadi ceritenyer,sampai2 je dekat sekolah 
turun je kereta dia dah mula pegang tangan mama,,sekuatnyer...
suruh bukak kasut,bawak naik atas then susun dekat rak kasut kat atas..

Masuk je pintu utama tu dia dah lihat orang ramai2,lagi di risau..
uiiissshhh tadi dia yang bersemangat,alih2 dia yang kecut pulak..
teman pujuk dia elok2, ajak masuk kelas..sampai ke tempat duduk le kena ngantonyer..

Udaaaahhh komeee,dia buat hey dah..dari dalam kelas tu senyap, tetiba pulak
dia jadi [PT] Pencetus Tangisan..udah start sorang, mana aci niee,,ade pulak kengkawan nak jagi geng dia Cetus Tangisan..menjadi la drama ato mate first day sek tu...

mama....duduk cinie..aduh apekeheynye nak oiiii
mama kamu duduk kat luar kelas nie je ha..idak dibaginyer disuruhnyer duduk dengan sekali 
dalam kelas tu..kalu setakat duduk saja x per jugakk..ini siap dipengangnyer tangan teman
idak dilepasnyer....haru nieeee...

Sekali mama pon kuar gak dari kelas dia..kelam kabut cari..terus pergi dekat cikgu, pengan tangan cikgu,,dlm mengagis tu sempat lagi cakap nak KENCING...
Cikgu dia bawak je p toilet.. x nak kencing,,nak tengok mama..dekat toilet..
oooo itu budak trek cikgunyer kome oiiiii...HAHAHAHAHA gelak je cikgu n mak ayah yang dekat luar tu...akai panjang oooooo

tang nie la ruang menunggu ibu bapa..
teman tengok nyorok2 le belakang nie hahahaha

OOOOhhh ini kena panggil orang yang disegani nieee PAPA....
naik le papa dia, jengok le papa dia dekat pintu kelas tu..ok kejap..
mama mule bertapak je nak keluar...uuuuuaaaaaa...
bukan dia sorang tambah pulak lagi 2 3 orang...

Alih2 papa kata mama dok luar biar papa yang tengok dia...
ingat lot le papa yang tunggu ..
HARGAMMM...idak maunyer..dia nak nagis jugakkk..ape nak dikate.

ok la cikgu bagi peluang mak papak dok sekali dalam kelas,
tapi dok kat belakang ..idak jugak lotnyer komeee..tak papa ke tempat dia,
dia ketempat papa, kat belakang...huhuhu...

ha nampak tak si akmal tu,,papa je sorang lelaki hihihi...
papa tengah pujuk2 soh dia main2 mainan yang cikgu bagi tu dengan kengkawan..

Dia ok betul2 dlm kul 9am itu pon, bedehek2 jugak...
masuk je kelas lepas rehat, ok je dia dok dlm kelas,kami pon keluar la dari sek tu..kul10am
kul 11 nanti pegi tengok semula..kami sampai lewat sikit,,tengok2 dia dah duduk dengan cikgu dia dekat tangga...alamak van dah lepas ke..udah dia tak mau naik van ustaz pulak papa oiiii...

Ate, ape lagi teman nie turun le keta,tanyer cikgu tu,van dah jalan ye..aaah dah kata cikgu tu..
oooo kenapa akmal tak naik van? ooo ustaz anta cempaka dulu, meranti trip kedua ooooo..
tapi si akmal nie udah tetiba melompat2 pulak nangis nak balik dengan mama..

isshhh issshh, papa dia tengok udah meragam balik,papa turun keta soh mama dok dlm keta
elok je dia, ngangok je papa kata, adik kena naik bas,,cikgu dia sembang2 dengan dia pon ok jee...ate bila nampak muke mama je..ate mule le drama dia...haaiii la anak...

kami tunggu sampai van sampai..papa dia anta dia dekat van cakap2 pujuk2 sikit dia okkk je..
semua dah masuk van..sekali dengan cikgu sorang tok pemerhatian..kami pon ikut je dr belakang..destinasi akmal..yang terakhir, dan murid yang terakhir...
dia dok diam je dlm van tu..bila van dah sampai depan rumah, baru le ceria sikit....muke dia..
pas tu, puji2 sikit dia..bagi le upah pusing2 kejap, anta papa ada urusan kat bangsar...senyumm je le..bukan tu saje...dari pagi sampai petang ade je dia mereka2..
mama jalan2 pusing2 nanti kita beli pop pop ye mama...adik dah lame tak main merecun pop pop tu....kome tauuu kan???errmmm ok la nak oiii..janji ko ok...SEKOLAH JANGAN TAK SEKOLAH,,, kita tengok nanti hari ke-2 macam mana k....daaaaaa










2 comments:

  1. biasalah..mula2..nanti sampai tak nak balik plak

    ReplyDelete
  2. aaahh Rizz,nak pergi susah,bila dah sampai ok je dia...

    ReplyDelete