Digital clock

Monday, 14 October 2013

TEKAK SELERA KAMPUNG

Lama bebeno teman idak mengupdate ye, 
ate mane nak buatnyer udah krojenyer bukan dok rgomah, asal ade masa lapang nk mengadap pc je
 ye le tu??? ate kroje di opis nie lagi banyak mase lapangnyer, tak gitu kengkawan??
tapi apa pon kerja hakiki tu mesti le diutamankan, kalu tak sapa nk bagi gaji wehhh..

Ha nie teman nk kabo kat kome le nie? teman nie memang le asalnyer dari kampung, x boleh nak 
bedalih lagi heeyy,,kalu udah asalnyer dari kg namenyer,maksud teman tu asal teman le , di PERAK
bukan KL Lumpo yeee,ate kalu udah namanyer kg, selera tekak pon x boleh nk dibuang weehh
Bak kate boss teman,''awak untung ada kampung, tapi jangan kita pupuskan/buang kenangan2 dikampung,
senang citer maksudnyer lebihkurang cam gini le''macam kacang lupekan kulit'' ha gitu,bila udah duduk dibando, adat resam di kampung abis pupus,,anak2 kita nie kena diingatnkan perlu diberitahu adat resam masyarakat di kampung lebih seronok berbangding di bando nie... eeehhh
lari ke topik teman nie...

Ini le teman nak kabo...
kemarin teman pergi ke ECONSAVE,macam biasa lah setiap hujung minggu kesana le teman
nak mencari lauk pauk yang nak dimasak tok mkn tengah hari,ate pagi2 teman udah keluwo
bawak peneman setia teman 2 org tu la,si nurin n akmal...udah siap je ambik barang kering,
tiba lah giliran barang basah,ikan,daging,ayam, dll..
udah teman ambik ayam nk msak rendang,n perkakas2 mee kari nak masak tok raye haji esok
teman beli je awey2 senang x der le teman kelam kabut ri nie..Tetiba dok teman lalu lalang kat situ????

Teman dok mergati je si dia nie, eeehhh macam kenal???errrmmm 
nk tegur ke tak ye?tapi care dia mergati teman pon macam dia kenal???
Ehhhhhh x boleh jadinyer???teman kena tego dia nie? kalu x smpi balik ke rgumah 
nanti teman rase bersalah kalau tak nego dia...
...kome nak tau sapa yang teman jumpe tuuuu???
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

ha dia nie le yang dok mergati teman, dan teman dok mergati dia jee..
dia cakap dengan teman usah le buat2 tak keney dengan dia...
cagra teman mergatinyer pon dia udah keney, hambikkk koooo padan muke teman 
hahahahaha...ikan nie pon keney teman kome tau...
nama dia nie talapia...hihihi
teman kabo kat dia usah le margah2 teman lagi weh,,ate teman udah ngaku teman pon keney mike..
jom le ikut teman balik rgomah ye....

Ha tengah hari tu, eeeehh bukan tengah hari pon,teman masak awey semalam, coz suami teman
nak p workshop, sebelum dia keluwo rgomah teman nk pastikan yang dia kenyang...hihihihi
sapa tak sayang suami oiiiii...
Teman masak simple je ri, goreng garing si talapia tu,buat ayo asam, goreng kangkung belacan,telur puyoh masak merah. n balance sup ri mlm sabtu tu..
aaauumak keme makan idak noleh kiri kanan bersilang2 tangan..
eeehh teman x makan lagi waktu tu,papa n anak2nyer yang makan
awe lagi waktu tu lum tngh hari,
coz suami teman nk kuluwo kul 12 noon. so sblm afternoon le deme makan...

alhamdulillah udah kenyang dah papa n anak2nyer mama deme tunggu tengah2 hari sikit baru makan...
bak kate papa bebudak nie..udah rgope org kampung pagi2 makan nasi hihihii
yang penting kenyang....Ajenyer sedab bebeno komeyyyy...hihihi...




No comments:

Post a Comment