Digital clock

Wednesday, 28 August 2013

RAJINNYA DIA...


Ha aktiviti nie hanya dapat tiap kali balik ke kg ja,hihihihi
maklum la rumah kami kat KL nie mana ada halaman tok di sapu,,
tengok tu rajin x suami teman tu,abis sampai ke laman jiran disapunyer..
menantu sapa la tu????org kg le yang kata hihihi...
sib baik rumput dah rapat ke tanah,kalu x abis dimesinkan dek somi teman tu..
tapi mgkn je la kot,x tau le dia pandai ke hidak guna mesen rumput tu hihihihi
itu pon kalau ada ye...yg pastinyer mesen tu x mandang kat rumah mak teman..
mak teman pon upah org kampung tok tarah rumput2 tu semua huhuhuhu..
rumah mak teman kat kampung tu berkembar 2..
macam teman la,ada kembar jugak kan..
yang korang tengok tu adalah rumah asal yang belum lagi diubahsuai
so rumah tu mungkin mengenangkan pemiliknya, itu semua wad kenang2,
 smtd dolu2 tau,
n buat anak,menantu dan cucu2 opah jugak ye,
dapat le pasangan-pasangan kami nie,mengetahui salah silah kg teman nie..
tak gitu??
rumah kg,beza beno dengan rumah bando..dok bando kita terapung2 je hihihi
nak pulak bebudak nie kan,,basikal pon  main dalam rumah..
ate macam mana ke gayenyer..


bila dapat balik kg,disuruh masuk pon x mau masuk..dok main
basikal opah,,sib baik opah dah pencen
kalu x, opah dah bising awai2 dah..
KALU NAK MAIN BASIKAL OPAH HATI2 YE..
COZ BASIKAL LAH KAWAN OPAH SETIAP PAGI TOK JLN SMPI 
KE SIMPANG LUAR YG ADA SAINBOAD SMTD 2.4KM TU
NAK TUNGGU BAS KE TEMPAT KERJA, DI MAMBANG DIAWAN..
JAUH KOME, NUN DI AWAN SANA...HAHAHA
pelik2 kan nm kwsn dekat kg teman nie..
tp memang seronok tau..tempat jatuh lagi dikenang,,
ewah bermadah bagai pulak teman hari nie nie ye..
kome nak tahu,kenapa namanyer mambang diawan? 
ikut cerita la kan,dolu2 terdapat seorang mambang atau bidadari yang turun dari Gunung Bujang Melaka. Sebanarnya ia bermula dengan sekumpulan pelombong bijih timah yang telah bekerja keras sepanjang hari dan apabila mereka berehat, mereka ternampak bidadari di awan-awan kerana keletihan mereka, oleh itu, dapat disimpulkan bahawa nama Batang Tonggang kemudian menjadi Mambang Diawan dan seterusnya ditukar kpd nama sekarang.
MAMBANG DIAWAN 
tu yang teman tahu n dari sumber tok google la,
yang pasti kat mambang diawan tu kawasannya mejoriti diduduki orang cina k..
nanti kita bedek2 lah sejarah lama k...

*** NEGERI PERAK BANYAK SEJARAHNYA***




No comments:

Post a Comment