Digital clock

Monday, 22 April 2013

Bersua Lagi


Aktiviti Sabtu, mood makan-makan.


Hai..lama teman x up date blog ye dak..ha nie ada kesempatan sikit nie moh kita ikuti celoteh teman ye..
ni aktiviti sabtu, tak tau nak buat apa,,tp sbnrnyer ada je kerja rumah yg kena buat,,kain atas katil tu dok panggil2 ja tapi teman je yang x nak dekat kat depa,,,asyik tengok depa je smpi mngtok teman dibuatnyer kalu udah ngadap depa je apa lagi,bukak,kiri,kanan,bawah atas lipat kain le kalu udah gitu kan...tapi teman x nak melipat teman nak mengachor2 , menggulung2 je. ha dekat atas tu la hasilnyer...alhamdulillah dapat je sedekah2 dekat yong, jiran sebelah rumah..kebetulan depa pon ramai..org tua n adik2 depa mai...sooo apa kata depa..sedapppp ke???
 

B.Fast Pagi Ahad 


Sebelum nie teman x pernah pon beli benda alah tu...bebudak nie belajar makan dari mak depa [pengasuh] coz abah depa nie suka membeli suka memakan hihihihi, hari sabtu tu p jln2 tesco jap saja jln2 ja..pi la lalu tmpt frozen2 nie..nurin yang mintak beli tu,,dia kata kita dengan adik suka makan tu dengan roti sedap...ye ke?aahh mama sodap katanyer...ini brand tesco ja..coz ambik yg brnd lain mahal sikit..nurin kata x nak yang tu dia tunjuk brd tesco,,coz dia tengok abah dia beli brd tesco ja hahaha,,nmpk sngt kan mama depa x pernah beli benda alah tu kan?so apa yg depa mintak tu memang makan sungguh la..sehari pon boleh habis sekotak...bukan setakat nie macam2 depa nak..akmal paling bes ayat dia..''MAMA NAK PAHALA KAN" ha beli la tok kita,,,ewah ewah budak kecik nie x padan dengan kecik koooo..tp dlm hati senyum n terharu le jugak coz dia dah leh paham maksud ''PAHALA'' tu..sekarang nie apa saja yg dia nk buat mesti dikaitkan dengan pahala...mula2 ri tu dia cakap PALALA..''ADIK NK TOLONG MAMA SEBAB DAPAT PALALA ALLAH BAGI''....Mula2 x paham tp bila dengar dia kata allah bagi baru tau maksud dia 
tu PAHALA...anak oh anak..

Ha Nie Namanyer Bubur Jagung


Dah lama x membuat bubur,smlm pagi lepas je balik ambik nurin dari mengaji nmpk lak gerai yang jual jagung rebus baru nk rebus2 jagung,dlm hati kt sedap gak buat bubur makan petang2 nie pas tu ada lak penyokongnyer nurin n akmal kata pon nak bubur jagung hihihihi dengar pulak kome kata hati mama kome kan hihihii ok lah mama beli jagung mentah tu buat bubur ye..wokeyyy..''TIME KASIH MAMA SEBAB BELI JAGUNG UNTUK KITA'' bagus anak mama n papa kan..alhamdulillah habis licin x, sia2 mama masak wahai anak2 ku..errrmmm papa sorry ye memang x makan nie,,,puding pon dia x makan, kecuali yg berkaitan dengan chocolate je dia makan..tp coklat dia x makan pulak..pelik kan.... oook kkkk jumpe lagi...



2 comments:

  1. hahahahaha palala....
    cute....
    kalo dorang minta, kita buat, then dorang makan habis...
    puashati kan sis....

    ReplyDelete
  2. betul tu,pueh hati bebeno teman nie...hihihi

    ReplyDelete