Digital clock

Friday, 15 March 2013

SERBA TAK KENA

Hai kengkawan..
Pagi nie adalah hari jumaat penghulu segala hari..Sepatutnyer indah2 belaka ye dak?
Tapi lain lak kesahnyer dengan saya hari nie,,, waduh2...bikin ribut sekali....
kesahnyer buat apa pon serba x keruan [kena] dibuatnyer..

1. Ha nie kesah pertama AIR DAN GULA


Selalunyer sukatan tok sejug air nie gulanyer 5 sudu besar gitu..tapi memandangkan pagi nie hubby sorang2 ja nak minum buat separuh ja la, makanya sukatan gula tu pon kurang lah ye dak?tapi.....setelah dibubuh serbuk teh dan gula 3 sudu untuk air separuh dr jug tu,,seelok2 ja sayaaa boh air dalam jug tu  dengan bangganya p hambek balik gula yg dah boh kat tempat asai dia tu p cedok lagi 4 sudu besar gula.. aduuuuhhh apa yang ku buat niiee...makanyer hasilnyer memang manis kedeking [sesangat] la jawapnye..ini bukan nak buat ayaq teh oo nie namanyer ayaq gula teh oooo..kena la saayaa punggahkan air tu dlm bekas lain...leh buat 2 jug tauuuuu...

2. Kesah kedua PATI SARSI DAN BOTOL AIR


Ha nie pulak, nak bancuh air tok nurin bawak pi sek..
nak masukkan pati sarsi dalam bekas air,
  tetiba lak tuangan tu tak masuk ke mulut botol air tu...
yang dapatnye, ha tu atas table top pulak peginya, dah la pati air tu balance yang terakhir..
kengkawan tengok lah botol air tu kosong ja sikit pon tak masuk...
aduuhhhhaaaii apo la kono nyeeerr,, hai la nasibbbb.....



1 comment:

  1. as salam dan salam perkenalan...
    selamat join dunia blogging :)

    kkdg tu memang camni jadinya kan sis...
    seharian ada je yg tak kena....

    hopefully everthing ends well today...
    take care!

    ReplyDelete