Digital clock

Thursday, 28 March 2013

B.F

Citer PG tadi...



Ha nie citer sal pagi tadi,smlm adik bawak balik hak benda alah kat atas tu namanyer ibu colagen..yang dah dimasak oleh kak yang, tapi depa suami isteri x leh terima dek tekak pulak nk makannyer..membelinye punyer le semangat n nak basuh n masaknyer pon boleh la thn jugak prosesnyer hihihihi bagi org yg x thn dgn bauan hasil2 laut nie la kann tapi nk awet muda punyer pasal tahankan jugak ye dak???al makannyer drpd depa laki bini x makan benda alah tu si kembor saya nie pon bawak la balik rumah saya dr rumah k.yang.. pg td sebelum p keja demo la skt cara mkn yang sodap kat adik...

1. Boh 1,2 sudu makan, apa2 jus, [saya boh td pati asam jawa] ke dlm cwn yg  berisi colagen td, 
2. boh air sikit ja jgn smpi hapus colagen tu.
3. ambik sudu,bukak mulut dannn ngapppp...errrrmmmm sodapp wallllaaaahhhh....
pas tu adik boleh kata apa tau???? aaahhh ye sedap pulokkkk...
ha gitu le kaedahnyer jadi pd k.yang  n  abg yang 2 bekas lagi yg dah siap dimasak tu mkn la ikut kaedah diatas ye...selamat mencuba.... 



Ha semenjak kurang furom,nak makan pagi kat opis nie..menu simple2 je la yang teman dok makan..seperti gambar diatas ye itu menu semalam pg hihihii alhamdulillah kenyang....


ha yang nie pulok sarapan tok hubby n anak2 kemarin pagi hihihihi...bagun pagi2 sblm p kerja gigih meramas pisang...petua org tua2 guna tangan sendiri baru dapat auuuraaa nikmat tangan isteri n ibu namanyer hihihihii habis licin kat depa 3 beranak, maklumla cuti sek nie kan..papa pon pergi kerja lewat sikit dari biasa so sempat la bagi minum n mkn cekodok pisang air tangan isteri...hihihihi itu pon petua kebahagiann rumahtangga kan kawan2....senyum2 selalu.....

2 comments:

  1. sis, i baru dok berjinak2 dgn kolagen rumpai laut ni...
    beli dari opismate yg dah siap buat....
    simpan dlm fridge...
    makan gitu je....
    ok lak rasanya...

    cekodok walopun simple tapi sodap..yumyumyum..

    ReplyDelete
  2. hihihi sebenarnyer saya pon diajar oleh dak opis nie gak le..mula2 tu pon mcm pelik gak tapi bila dia ajar cara makannyer x cukup pulak hihihi..

    anak2 saya perot org kampung nak2 pulak makanan yg berasaskan pisang cepat je licinnyer hihihii

    ReplyDelete