Digital clock

Tuesday, 1 April 2014

MASIH CERITA DI TARIKH YANG SAMA

Dari pagi smpi ke tengah malam kami masih di Melaka 23 March tu...
bukan senang nak berjalan2, udah orang pelawe on je la..tapi benonyer udah nak serenda pon ye, tetiba pulak time2 nk gerak ke pekan Melaka dari Kuala Linggi lepas asar tu kepala berdenyut2 pulak aduhh..td tengah rehat2 dlm bilik idak pulak le nak denyut2 bagai..errrmm tapi kalu dari tadi awal bagi tau hasben teman, entah2 tak jadi pulak dia nak bawak p jalan2, coz dia pon usaha untuk rest sekejap tok dapatkan kelegaan sakit kepala dia..tapi nak bagi tau kat korang hari tu memang panas terik beno... memang denyut2 la kepala..dok dlm bilik econ, kuar pulak cahye terik mateari,,huhuhuhu


 Tengok ha akmal sampai udah terpejam matenyer silau mateari hihihi
 Acu dia sakat, kata dia udah itam, balik2 chelet je, terus sapu muke dengan tangan, 
pas tu bedek2 tangan, teman tanyer kenapa..dia kata "adik tak itam kan mama'' 
acu lan kata adik dah itam''hahahaha


lepas tu kami siap2 untuk bergerak menuju ke DATARAN PAHLAWAN.
org tak pernah pergi melaka kan, rase jauh beno dari kuala linggi tu..huhuhu
itu yang rase nk serenda tu, dengan jln berbelok2 huhuhu,kami ikut dlm x masuk hyway pon

sampai sana pon udah magerib,singgah gebang2 tepi jalan le kami..alih2 mlm jugak smpi ke dataran pahlawan tu.. asben teman kata apa2 pon makan dulu isi perot bagi kenyang hihihi,kami pergi 7 orang, kami satu family, adik ipaq sorang nie,mamber deme n adik sepupu sorang hihihi..itu pestime jugak le teman kuar sekali dengan adik ipo n sepupu belah suami, kalu belah teman nie galak dah, alhamdulillah, sebab adik sepupu teman mak ayah deme dok perak, deme pulak sambung belajo dekat kolumpo nie, makenyer rajin jugak le deme jengah kami kat kat rumah..smbil tu lapang kami p la jln2 sesama..

Melaka?ermm ape lagi makanan specialnyer asam pedas kate ko..tapi rasenyer asam pedas teman lagi meletop kot hahaha, x malu ye, masuk bakul angkat sendniri hihihi..
tapi sekali sekala, apasahlnyer rase masakan orang,n pemes dari negeri tersebut kan...

 ehsan dr gambo je, nak bagi terliur kome tu hihihi

lepas makan, kami pon jalan kaki le ke dataran pahlawan tu, ajenyer dekat bebebo, ingat jauh sangat, intai2 rgupenyer sebalik deh je dataran pahlawan tu hihihi..


ape lagi udah sampai kat cinie, macam2 muzik dengor. ade beca berlampu n berlagu
macam-macam lagu ada pilih ja nak lagu apa hihihi,,udah banyak becanyer rase macam icty bergerak pulak hihihihi


anakku dengan acu lan deme, jangan tekejut tau, adik beca nie halus je, tapi kayuhan dia cepat lagi pantas membawa adik ipo teman tu dengan akmal,kami ketinggalan di belakanng tau..

memang meriah le kawasan depan Tamingsari tu, dipenuhi dengan beca berlampu..lip lap lip lap..

 Ha itu le beso adik kayuh beca tu, tengok pulak badan2 yang dibawa..mintak nyawa ooooo


 kami 7 orang sewa 3 beca belakang tu, hihihihi
satu beca rm25 henggit, pusing2 sekeliling dataran pahlawan..bergeme le pekan tu
dengan bermacam2 rentak muzik terkini, terdahulu, hindustan macam2 le..


errmm so far best jugak le, ate pestime, semuanyer pestime le sepanjang ade kat melaka tu.huhuhuhu



Lepas pusing2 naik beca kami p naik Tamingsari tu...
gayat n pening2 lalat jugak rasenyer.pestime lagi hihihi





Sekali renung ke bawah gayat da...
ok udah le,,moh balik KL mlm udah nk tua..11.30pm dah..
esoknyer nak krgoje...

Bergambo le dulu kami ye, sebelum berangkat pulang ke
KOLUMPO

TAMAT

citer Melaka hihihihi




2 comments:

  1. Sakan jenjalan ye deme...

    ReplyDelete
  2. sakan beno le nie, sampai lesu badan seminggu lps hihihi

    ReplyDelete