Digital clock

Friday, 18 October 2013

AIDILADHA DI SRI DAMANSARA

Macam biasa setiap tahun Hari Raya Aidiladha kami sambut di Sri Damansara je,
kami x balik kg pon, dan suamiku bergotong royong untuk menjayakan majlis Qurban tu
dari tumbangkan lembu, melapah daging n lain2...wahalnyer suami teman nie,kalu balik ke kg,,alahai
nengok kelibat lembu pon kecot, tp bila tibanyer hari yang mulia nie,kekuatannyer menjadi luar biasa hihihi..

Tahun nie adik beradik teman datang berkumpul di sri damansara,
coz kakak sulung dok dekat je dengan rumah teman ni, satu bumbung tp lain pintu hahaha
bukan adik beradik je,pak cik n mak cik teman pon datang beraya bersama2 kami kat sini..

mak di kg pulak x beraya berseorangan, mak balik kg beraya dengan adik beradiknya, mak juga anak sulung,bila atok n opah dah x der mak le dah ganti tempat opah..x gitu sama lah situasi kami kat kl nie..

Raya ri tu teman masak menu simple2 je.
RENDANG AYAM, NASI HEMPIT, MEE KARI SPECIAL
hahaha special ke??? tolong bg komen sikit sapa yang dah pernah makan???

 Lepas siap rendang teman semangat baking kek coklat simple je buat tambah2 menu..
alhamdulillah selesai n menjadik le, semangat teman nunggu kek tu naik depan oven hahah
bertemankan si akmal yang x henti2 mulutnyer tanyer'' dah siap ke mama? nak raya nie nanti org nak datang"" ini bukan kg nak oiiii mlm2 org datang bertakbir rumah ke rumah.
seronok tau suasana di kg bila mlm raya,smpi tengah mlm pusing kg pergi rumah ke rumah bertakbir raya,anak2 teman time raye aidilfitri kat rumah mak dapat le merasa deme dengan papanyer
ikut serta org surau p rumah jiran2...kat KL Lumpo ni teman belum jumpe lagi, selama teman kawin dah 8tahun nie///beza sungguh..suasananyer..alhamdulillah le teman nie asal dari kampung, kalu tak..
x merase le anak2 teman n suami teman suasana di kampung ketika raya.



ha tu le keknyer, makenyer pencuci mulut tok hari raya ri tu 
ada 2 jenis kek la,carot kek n3 sblm nie, n chocolate kek..
setakat makan seisi keluarga lepas le nie..
nak buat beso2 x pandai le...


Ha ni le rendang yang teman masak....
pueh hati apa yang kita masak org makan
betul kan kengkawan...terutama family kita...
mee kari x sempat la snap gambo x teringat pon nak ambik gambo..
ha setakat nie je la coretan teman ye..
jumpe di lain N3.. 







No comments:

Post a Comment