Digital clock

Wednesday, 8 May 2013

SEMANGAT BARU, *****BARANG BARU******

Hai, Nie Teman nak citer pasal barang baru, n semangat baru hihihihi

Ingat tak entry 2 hari lepas,,KUKUS BARU....HIHIHIHII

Almakanyer teman pon semangat le nak membuat kueh muih yang menggunakan pengukus tu la.ye dak?

Tak kan le guna oven pulak udah namanyer mengukus..hihihihi

Semalam teman buat le PAU KAYA atas permintaan si puan kecik NURIN AQILAH lee ajenyer bekenan 

beno pau kaya..Hari ahad tu sebenarnyer dah buat gak ...first time nak test kukus baru...

Tapi hasilnyer tidak begitu memuaskan..tapi habis licin....tu le yang bila ada permintaan tu ,,,

semangat baru sampai lagi...hahahaha barang2 dah ada, apa tunggu lagi ye dak,..buat hape nak simpan

berkurun2 barang2 tu..bukannye  untuk tengok ja ka hahaha

Ok mari ita tengok hasilnyer....jeng jeng jeng*


Sebenarnyer teman buat pau kaya nie warna hijau...pandan elmuco kononnyer..ate bila udah siap tu

depan mata nampak le wrna ijonyer,,bila udah ambik gambor x nampak ijonyer..tah kemana hilang wrnanyer..hok alooohhh...

apa pon teman pueh hati hasil pau yang terjadi mlm td..ianyer sangat halus mulus dan gebu...


teman ambik rasepi nie dari blog masam manis..dan dari situ jugakle udah terpaut pulak di hati teman nie 

nengok hasil2nyer yang dipersembahkan cukup dengan step by step lagi tok buat sesuatu rasepi peaaahhh 

memang wallaaahhh are...

Teman buat semalam adunan tu dpt le dlm 12 ketul, Malam tadi tutup2 je api pengukus dua beradik tu dah 

nk makan, makan le depa sebiji srg, pagi tadi papa depa sarapan sblm p keja, sebiji nurin makan sebiji sblm

p sek n bawak bekal 3 biji, teman dapat mkn sebiji gak..yang lagi 4 ketul si kantan teman tu bawak bekal

gak p umah pengasuh..jadi le dpt sebiji tapi puehh teman rgasa...dpt hasilkannyer walaupon simple..

nanti kita cuba lagi ye rasepi yang dikongsikan...da da 










2 comments:

  1. Nanti jangan lupa buat lagi.. Teman pun nak rasa pau kaya tu jugak..hehehehe

    ReplyDelete