Digital clock

Wednesday, 24 April 2013

Kelemahan Diri

Ha nie kesah balik kerja semalam,smpi2 je depan pintu rumah yong tok ambik anak2..

Nurin bukak pintu, selepas salam diberi hahaha,,nak buat karangan ke hape nie ye dak?perkataan pertama yg dr nurin..mak suruh mama masuk kejap ada benda nak sembang...

aaaiiiikkk ape lagi nie...masalah apa pulak yg timbul hari tu??dlm pikiran ku berkata2....????

x mau le,,mama bnyk kerja la dekat rumah, jom le balik cepat...nurin masuk balik n ckp dgn mak dia

bla bla bla bla..x tau ape yg dia cakap kt mak dia....pas tu dia kuar balik..n cakap....mama kita kena turun kelas...errrrmmm???ha ade le ko buat silap tu kan....dia masuk balik n suruh mak dia tolong ckpkan dekat teman,,,,hahahahaa sebenarnyer dlm ht nurin tu ya amat le gelisahnyer dia thn je coz abah [abang ipar teman] depa nie panggil abah n mak je..dia ada kan dekat rumah tu..

Mak dia pon tolong le smpikan citer yg dia soh smpikan..bla bla bla..nurin soh call cikgu class dia tnyer jadual class baru..tp teman kata x der,,x payah call2 cikgu pergi je sek mcm biasa...

Masa tu memang dh nmpk sngt resahnyer budak nurin tu...teman kabo kat dia jom balik rumah dulu nanti sembang2 dengan mama...akmal pulak x mau balik lagi.abah dia kata x per nnti abah anta...

Dok je dlm rumah sendiri...ha bertimbun2 le soalan yg teman ajukan pd nurin..apa sebabnyer?apa cikgu kata?kamu buat apa dlm class?belajar main2 ke??mcm2 le...

Ha waktu tu dia dah x boleh control emosi dah..terus berjujuran mutiara ke pipi kata kat ko hahahaha....teman pon tnyer le dekat dia kenape nangis mama x marah or pukul ponnn,,lagi le sedihnyer pulak bila teman tanyer gitu...

Tersedu2,,cakap KITA X NAK MASUK KELAS TU...hohohoho dah cikgu soh masuk,masuk je la kan..kenapa cikgu tukar kelas? rupenye sblm tu ada ujian BM...cikgu dah kata awal2 kalu salah lebih dari 5 kena tukar kelas...almakanyer sebabnyer x past le ujian tu kan coz turun kelas Mawar...menagis2 bercerita...dia cool je kat sek.ikut je arahan cikgu tu..tp bila dekat rumah ya allah...resah bebeno dia...

Mula le episod...luahan hati dan perasaan nurin...
tukar je kelas tu td cikgu x bagi kita kerusi pon...cikgu kata berdiri je smpi balik..teman soal dia betul2..beno ke idak apa yg dia cakap tu...ye la kan kalu dh ditukokan kelass x kan le bebudak tu d'suruh berdiri je..tp teman tau wubject BM tu waktu balik..lama mn yg dia kena berdiri tu teman x pasti le pulak...

uhh bila je dengar gitu....MULA LE KELEMAHAN DIRI keluar....hahahaha aku lak yang sensitipnyer
rasa nk berjurai ayo mate..tp kang teman luahkan ayo mata teman nie...x super mak le teman...hahahaha
tenang..tenang...ini mau selesaikan masalah bukan mau tambah masalah.....hahahaha

X cukup..dgn itu..dia kata takut, dengan cikgu...nanti cikgu kelas baru marah dia le coz cikgu tu garang,,n denagn  budak kelas dia..dia kata kat nurin cikgu x suka dia..n bnyk kali jugak dia ngadu yg budak tu selalu buli dia..bukan silap dia pon dia  kena marah...bukan silap dia,dia dikasari..kadang tu lebam jugak le...tp masa tu teman nie malas le nk sebok2kan diri p terjah sek,,cari budak tu kan..coz depa ada cikgu biar le cikgu depa yg selesaikan...tp kalu dah berlarutan tu kena le jugak bersua muka dgn guru kelas..

Teman nie x mau le sikit2, x puas htp sek jumpe cikgu dek ragam bebudak nie...hoooo letih koooo...

Tapi pagi td sblm p office smpt singgah jap sek,,sib baik le dpt jumpe cikgu kelas dia sblm smpt smpi kelas nurin..bukan apa kan..bebudak nie kalu negok kita dtg kelas depa mula le...ade je heynyer...

Beri salam,,,n cakap le kat cikgu tu ape tujuan teman yer dak....hihihiii cikgu tu senyum je,,,n kata x der la puan, saya acah2 je tu...coz sblm tu saya buat ujian, n kata siapa salah lebih dari 5 kena tukar kelas...hahaha itu je caranyer kata cikgu tu,,nak bagi bebudak nie peka n belajar sungguh2....ramai gak kata cikgu tu, dlm 10 minit sblm waktu balik katanyer haaaaa lega teman dengornyer...kalu gitu ye dak...

Ha yang teman x tahan tu..kome nak tau dak? hati teman nie kecik nooo...sensitip x bertempat hahahaha..bantainyer tengah cakap2 dengan cikgu tu..rasa cm nk bergenang2 je ayo mata teman...sedih beno rgope citernyer, padaheynyer bukannyer anak teman kena rgotan dgn cikgu tu ponnn..ish ish ish
sebelum smpi sek td pon udh ckp dlm ht,boleh ke teman nie berdepan dgn cikgu nie...aduhhhhai tp alhamdulillah sib baik teman pandai cover..agar ayo mata idak tercurah hahahaha...

Ha pas tu, teman tanyer le pasai sorang budak yang nurin cakap suka kasar2 dgn di...ha yang tu memang masalahnyer..dah ditegur berkali2...memang ada murid2 lain dlm kelas tu yang ngadu katanyer..oohh maknernyer bukan anak teman nie le yang buat hal...tp nurin pon bukannyer 100% ok ,,maklumle bebudak kan,,teman paham ragam anak2 teman,teman idak pulak salahkan sesiapa cuma nk tau kebenarannyer aje..oook la kalu tulis guna pennnnaa boleh dapat 3 m/s nie dlm karangan hahahaa apa pon semua masalah dh selesai.

Sebelum teman beredar, cikgu tu cakap dengan teman x pe, puan suruh je nurin datang sek macam biasa x yah nak takut2.Tq ye cikgu coz sudi luang masa tok menjawap persoalan2 ibu muda nie..N melayan setiap kerenah murid2 dan yg paling penting berusaha untuk memberi pendidikan yang terbaik buat anak didik mereka...tq tq tq

Nie le puteriku yang hatinyer pon sensitip macam mama dia jugak hahahaha..
Mama n papa doakan agar nurin sihat sentiasa n berjaya peroleh ilmu...






No comments:

Post a Comment