Digital clock

Wednesday, 26 March 2014

FIRST DAY KUALA LINGGI, MELAKA

Terubat luka hahahaha..ape ketawa2...

Kesah terubat luka tu..last week punyer citer k..phm2kan aje la..sekarang nak citer happy tak mau nak muram2 durjakan diri..nanti kome sedeh pulak baca entry teman, asyik sedih memanjang pulak huhuhuhu...

Ok 22 March 14 ri tu kami ada family day, sebelah asben teman..di Kuala Linggi Melaka...
so alhamdulillah teman dapatkan emosi kegembiraan itu untuk hati teman okkkk....

Pendekkan citer, kami sampai kat sana dlm kul 11.30am, bertolak seawal pagi la kaedahnyer, maklum le p konvoi ramai2kan..mcm2 boleh berlaku..ada yg lewat, ada yang terawal, ada yang ketinggalan hihihi JANJI MELAYU....

Sedang elok je la kami sampai kat sana, chelet2 pon udah tersedia untuk di chek in. sib baik kami anak beranak dapat 1 bilik, so x der le nak lemah lembut gitu kalu nk tido, hihihi..lupe pulak nak ambik gambo biliknyerm tak terpikir pon...hahaha ingat katil untuk rehat rebah badan.

Hari tu memang cuaca agak panas, lepas makan n zohur kami rehat je kat bilik, lagi pon anak2 teman x berapa sehat sebenarnyer...tapi alhamdulillah masa kat sana depa x der le pulak merenget2 bagai..ubat memang ade je teman bawak...

dalam kul 3ptg kami bawak le bebudak nie p tepi pantai..main-main pasir, blm boleh nak mandi-mandi lagi nanti hitam pulak hahaha panas wooo... exceli lepas asar ada program EXPLORES so x der le beria2 sangt nk mandi bagai time tu, tunggu lepas abis acara baru nk buat activiti pantai....


                                                           
 Bebudak nie abis ati le dapat main pasir
     maklumla dok rumah tengah pekan mana ade pasir ye dak hihii

 aktiviti santai petang lepas makan n tido 
 bangun tido dok tepi pantai kk
 entah ape le rgagam deme niee ish ish ish

Para peserta Explores

Penyokong tegar hihihi

 Chek Point 1 ****
MAKAN MAGEE SMPI ABIS N SEBIJI EPA SETIAP 1 KUMPULAN
Kaedah asben teman makan magee tu, 
dia kauk je dengan tangan x sempat kembang pon hahaha

ha yang nie lwn yang kecik abis...tercungap2 couple nak ikut hahaha

 Chek Point 2****
Nyanyi lagu NEGARAKU, Abis lintang pukang senikata hihihi

Chek Point 3****
CUCI KETA SAMPAI KILAT hahaha untuk tuan keta k..

Ha team lain udah sampai jugak weh,
masing2 nak jadi yang pertama hihihi

Ha yang nie pulak Chek point akhir, chek point 5, tanam diri 
then rendam badan dlm laut..hihihi,, chek point 4 tertinggal lak gambonyer..hihihi
abiskan sebotol ayo mineral btl beso,,ala kacang je ye dak.....

hahahaha PEMENGANNYER

****TEAM WAN LEBO ****
TAHNIAH Yeeee...

ok episod mlm pulak wokey jom kita tengok apa yang ada.>>>>>>




Nie antara activiti salingan...antara berkaro ok...
BIRTHDAY GIRL N
 ANNIVERSARY My Mother n Father IL

ok gambo berkarok n ambik hadiah x dan nak ambik...kusyuk layan 
dendangan retis2 mlm tu..

ok nanti kita sambung part 23hb pulak ok
panjang nie citernyer jangan kome jemu membelek blog nie k...




Tuesday, 25 March 2014

SALAM TAKZIAH

Salam Takziah dan Al-Fatihah 
buat semua ahli keluarga penumpang n krew MH370..





Friday, 21 March 2014

DENGARLAH AKU..

Entah betul ke tak tajuk aku tu, boleh masuk guuu ke idak dgn entry aku nie..errmm sorry la nk buat entry nie mcm x sedap pulak nk bahasekan diri teman, rase formal sangat pulak...
Mula-mula ku tarik nafas dalam-dalamuntuk mendapatkan ketengan dlm mengisi entry ini...istifar-istifar dn terus beristifar..
Alahai mcm mn nk mula nie..ayat nie dulu ka? ayat tu dulu? huhuhuhutenang, tenang..luahkan..... , luahkan...
Eeemmmmmm haaaaaa....pengisian masa lapang yang berbekalkan modal yang nipis...oooohhh,,besar dugaannya bagi aku..kadang kala. aku teringin nak jadikan impian aku macam org lain..kadang kala aku nak cuba buat yang terbaik mcm org lain
Bohong le kalu aku katakan aku tak der saving..sikit-sikit lama-lama jadi bukit..sikit-sikit tarah pon, kalu korek tak tambus-tambus tak leh jugak jadi bukit, setakat turap jalan boleh kot..aku jugak ada impian, aku jugak ada tanggungan..aku jugak ada perbelanjaantapi apa yang perlu aku katakan, bekorban adalah satu rencah kehidupanwalau kita terpaksa menggadai nyawa sendiri, tp pengorbanan aku niebelum smpi ke tahap menggadai nyawa sendiri laa...
Berbalik kepada jenjalan lah kita kata,bila perjalanan kita tu nipis modalnyer,,mesti kita pon pikir 10x kalu ada atucaranyer..tapi kalu atucaranyer lebih dari modal yang kita ada, macam mana????
Itu lah yang mengundang mood aku yang kekadang tetibe jesuram, memang x leh nak tipu lagi la riak wajah aku niekalu org nmpk pon org tau dah,,haa ade yg x kena la tu...Tetiba je errrmm ok on, tetiba je itu n ini kena buat..tetiba je kena buat sama2 lah...Jam-jam tu ckp, jam-jam tu nak, siapa yang rase mcm tak sedey [sikit je la time tu]dlm ckp2 tu, cuba gak tok fhmkan kepada keadaan,tapi macam tak boleh nk cadang lagi...so terima je la
Tapi kadang-kadang aku rasa bangga,kadang-kadang aku rase sedih,kadang-kadang aku rasa marah...kadang-kadang aku rasa x adil,kadang-kadang aku terpaksa ikutkan aje..itu lah rialitinya..bekorban n bekorban..selagi ada daya dan kemampuan...insyaallah..
Lain pulak ceritanya kalu aku berkeinginankumpul dan terus mengumpul...akhirnya tekorban juga..dan akhirnya dpt kepada aku juga ia kembali..atas dasar nama pinjam okmak aku kata dulu2,apa saja kalu katanyer pinjam, kena pulang balik.....ha mula la aku, bila rasa not tu pon soh aku gunakan dia..aku tetap nk merasa dengan modal yang aku simpan tu..walaupon brg tu rege rm50..
Bakhil ke aku? Berlagak ke aku?
Tapi aku puas, dapat membantu org2 yg aku sayang..walaupon sedikit,,aku puas bcoz dengan tabungan aku yang kecik-kecik tuaku dapat membantu...ringankan beban tu, walau aku terpaksa mencatu keperluanku..tapi aku bukan la ahli nujum, time tu nak time tu dapat...prosesnyer pon perlukan pengorbanan jugak,kalu aku tak mampu nk berjalan, tak dapat jugak aku tunaikankalu aku terlantar, tak dapat jugak aku hulurkanpokok pangkalnya pak, semua tu bukan di tangan aku...
Tapi apa yang aku lakukan bukan untuk kepentingan aku sorangitu bg pendapat aku, kalu pihak lain ada spekulasi terhadap aku itu hak deme...aku tak boleh nak tanyer kat deme kan...walau apa pon, mood aku memang dah tergelincir.tapi org lain pon x boleh nak tolong aku naikkan kembali mood akunak tak nak, aku kena naikkan sendiri mood akupikir lah macam mana cara sekali ponasal aku dapat isi mood jiwa aku ni.. baru le rase berbaloi, idak le rase sia-sia.
Mungkin org tanyer, apa pengorbanan aku?hanya aku n org tetentu je yang tau jawapannya..orang lain???errrmm mungkin tahu,, n mungkin jugak buat2 tak tahu..wallah hualam...
Aku pernah cadang nak p jalan-jalan naik kapal terbang..tapi mungkin tok naik kapal terbang tu susah sikit kot..paham-paham je la..tapi apa yang aku cadang, belum pernah aku genggamaku kena pikir sblm rakus memutuskan keputusansebabnya..senang ke susah ke hari akan datang hanya aku yang pikirkan..nak tak nak, aku kena beralah dlm situasi yang mungkin akan merunsingkan..
Cara aku senang je, cukup la sekali berkata-kataluahan rasa, rintihan jiwa selebihnya biarlah ia terkubu kaku..jika tidak, mgkn ianya terus dan terus akan menyakiti...positif dan terus positif untuk memperoleh kegembiraan..
Umur? semakin meningkat usia..aku juga punya impian,hajat dan keinginan/kehenda.tapi yang mana dulu yang aku dapat capai.impian, hajat, atau keinginan/kehendak?????aku pohon padamu ya allah, kau permudahkanlah segalannya..berilah aku kekuatan, serta ketabahan untuk aku terus kuat dengan dugaanmu...






Tuesday, 18 March 2014

DUGAAN..

Lama betul menyepi blok nie ye, ayo di catu,
idea teman pon kena catu gak weh hahahaha..

Jenuh kome ayo tak mandang nie,
banyak betul dugaannyer,
keadaan cuaca sebelum nie yang x menentu..

sekarang hujan, dapat jugak membantu untuk mengatasi masalah jerebu..
nak citer-meter kat cinie jdnyer..
anak-anak teman batuk sejak 2 ari lepas.
semalam mlm paling ketara le batuk deme,
terutama nurin, ingat batuk2 biasa je
tapi dok perati-perati, macam teruk je batuk dia 
ohhh kene bawak p klinik nie..

Sib baik le malam masih mude, baru kul 8pm.
x der le susah2 nk bawak p sepital bagai.
so teman bawak p klinik dekat-dekat rumah je..
geduk gedik geduk gedik, ate kome tau x apa geduk gedik tu??
[siap daftar, layan akmal sembang sementara menunggu giliran]
ha masa berlalu gitu..hahahah tiba le giliran kami.

ye nurin kenapa? tanye dokter tu..
batuk la dokter..errmmm
Eh dia ada semput ke tanyer dokter ?
errrmm x der pulak dokter..
ok kita cek ye..

Errrmmm ketat sungguh nie kata dokter..kosong
oohh ye dokter, ape yang kosong pon teman x tau..
buat phm2 je ape yang dokter ckp tu..mgkn mksd dia x der oksigen kot...
ok kita ambik nib la..errmm ok dokter..

Issshhh anak teman kena semput pulak ye, 
itu le namanyer dugaan kan? terimadengan redho..
isshh panjang beno citernyer kan..boring kome ye...


Pestime guna bende alah tu, mama pon tak tau guna hihihi
mama pernah sedut gas ala2 mcm tu, masa nak beranakkan korang berdua je
naik lali teman sedut bende alah tu tau....
**udah2 terkeluo tajuk pulak ye hahaha**

itu je la citer, yang teman nak sharekan..daaaaa...








Monday, 10 March 2014

PENANTIAN DEMI SATU MISI

     Salam sahabat2 sekalian..

GAMBAR DARI SUMBER GOOGLE


Seperti yang kita maklum, hari ini adalah merupakan hari yang ke-3 misi pencarian MH370 yang dilaporkan hilang dari kawalan radar pada hari sabtu lalu.. Ya allah sungguh pon diantaran penumpang-penumpang itu tiada kaitannya dengan teman, tapi teman tiba-tiba rase sedih, rase ingin tahu apakah kesudahannya..

Mula tu teman tak berapa nak ambik pot le sangat, coz dengar-dengar mcm tu je dari perbualan hasben teman. tapi mula je kul 7 mlm sabtu tu,, berita sepenuhnya mengenai kehilangan tu, teman menanti dan terus menanti...dari sehari kesehari..itu penantian teman yg tak der pertalian dengan semua yang terlibat,
bagaimana pulak perasaan dan penantian ahli keluarga yang terlibat, Allah huakbar...
Besar sungguh dugaanmu ya Allah..

Hari demi hari, bagun tiduq ja teman mesti on TV. untuk mengikuti perkembangan misi pencarian itu..
ya allah belum ada apa2 lagi petunjuk dlm misi pencarian itu...kau permudahkanlah ya allah usaha hamba-hambamu ini..dari masak sarapan pagi.lunch, n buat kerja rumah sepanjang tu jugak teman terus menanti,, mgkinkah ada petunjuk baru atau pon satu keajaiban terjadi..hanyan allah yang maha mengetahui..

Masa terus berlalu, detik terus berganti, namun usaha murni semua pihak perlu diteruskan demi mencapai         MISI MENCARI & MENYELAMAT 
       dan seterusnya memberi jawapan kepada kebarangkalian yang terjadi. 

ALLAH MAHA BESAR, ALLAH MAHA BESAR,
Hanya kepadamu kami meminta..amin...