Digital clock

Wednesday, 26 February 2014

LAYAN JE LA...

Ha lame kan x up date..
Ish ish ish, bz la kawan..
la nie kat opis, ada shooting AIBOT X6

ha nie la bende alah AIBOT X6 tu, 
gambo kecik tu tau, yg beso tu teman hihihihi..

tapi tu la nk update citer tanpa gambo x syok..
entry bergambo nak jugak bog gambo ye dak..
phone simcard buat hal, x leh nk bace la hape la,,
bukan phone yang nk bace, 
teman yang nak baca pon dia kata tak boleh nak bace,
abeh sape yang silap nie, teman ke phone? huhuhuhu

tak pe la janji masih boleh guna talk to talk
daripada kene kuar $$$$$$....beli phone baru, ikutkan aje la peel dia
dia kata tak leh nak bace jgn bace kan hahahaha...

ok la jom la layan ape aje entry yang boleh boh gambo ye...
ha nie teman dok belek-belek album, tertengok pulak gambo
baby n kanak riang nie...
ohhhh so swett rindu kate kat korang...
ooo alaihaiii, sekarang deme udah beso..
udah sekolah belake..cepat beno masa berlalu..
ate mase berlalu, umur dulu pon udah meninggalkan kite ye dak???


CAYANG KORANG
                           







Monday, 10 February 2014

KERJA RUMAH OH KERJA RUMAH

Ha nie nak citer sal kerja rumah yang tak habis-habis
nak-nak pulak, yang udah tertanggug
hoookk aloh tak siap-siap membuatnyer...
ater kalu asyik ingat kerja rumah je..x dapat le nak berjalan
asal ingat nak jalan je, teringat pulak kerja rumah huhuhu
itu le dilema kaum ibu ye dak..ke teman sorang je rgope itu????

Ate kome bayangkan minggu nie,teman ngelat 
buat kerja rumah sehari daripada 2 hari bercuti[sabtu & ahad]
kerja-kerja yang tertangguh tu udah memang sedia ade..
kain yang tak berpilat 2,3 ari huhuhuhu..
nak jadi cerita ngelatnye, sabtu tu teman menjogket ke rumah kakak teman..
memangdagkan mak teman ada kat rumah dia,ape salahnyer ye dak ponteng sehari buat kerja rumah..cik abang pon kasi..tak rancang pon..
tetiba lak dia kena kerja pagi2 sabtu tu..

ate celik je dari tidur,,eehhh ati terdetik nk p rumah kak yang laa..
ok call cik abang bg tau..dia kata okk p la jaga diri, anak2 n hati2 bawak keta..
ha tau le kalu udah berkumpul.macam2 agendanyer..
nak masak laksa la, n rebus jagung huhuhu sedap tu buat minum petang..
semua menjadi alhamdulillah..itu diri sendiri yang teringin nak makan..
ingatkan teman je,rgopenyer si mak buyong tu pon teringin laksa jugak hihihihi
udah kembo katenyer kan hahahaha

udah lari sikit citernyer..kain pergi ke laksa pulak ye...
ha ate kalu udah sehari ngelat buat kerja rumah,ha hambik ko 
tak sudah-sudah krgojenyer kome oiii...
tak siap siang,sambung di subuh hari oooo,
ha kome bayangkan banyak tak banyak kojenyer.
nak-nak pulak kain baju yang tak berlipat huhuhuhu...
tapi akhirnyer selesai jugak..


siang menggosok, 
bangun subuh 4.40am, sambung melipat...jam kul 4.50 x siap2 lagi huhuhuhu
siap kul 5.10am, sambung tiduq balik, bgn kul 6.00am..
hari nie kumpul untuk minggu yang baru kkkk...

Friday, 7 February 2014

RINDU KEMBARKU

Baru sempat nk meng up date status huhuhu..
ha korang nampak x tahap kebizian teman hihihi..
Nie cite miggu lepas..

Miggu lepas, cadangye nak balik kampung
tapi tepaksa dibatalkan, sib baik tak bagi tau kat mak di kg
kalu tak kesian dia dok menanti kepulangan kami..
sebab musababnyer, hubby teman ari khamis tu 
udah terlajak lewat pulak balik kerjanyer..mesti la dia pon kepenatan.
kang pakse2 jugak karang lain pulak jadinyer,,kena pulak dengan jalam jem nanti
mampus guee.. kene bebel pulak..huhuhu
makanyer kami tunda le hajat kami tu..insyaallah mingu depan balik la kg..

So hari sabtu si adik kembo jemput p rumah dia ada kenduri..
kak ipar dia betunang, teman pon tak berani nak bagi keputusan kan
ye la kang kita kata boleh,tetiba lak hubby kata dia kena kerja
errmmm nak hangkut anak2 je p macam x syok pulak kann

2,3 kali pagi sabtu tu dia tanyer,jd x dtg..mak mertua dia 
dah beria-ria ingat kami datang,, alahai sian pulak,,
tapi teman tetap jugak cakap yg teman tak berani nak bagi keputusan

alih-alih dlm kul 12tngh ari baru tanyer hubby
jadi tak nak p rumah adik..errrm lama gak nk dapt keputusannyer..
isshhh tak mau lle tanyer bnyk2 kali..kalu dia phm teman mesti dia bg jawapan kan...
ermm tup tup dia kata ok pergi,siap-siap k..

Alhamdulillah, terus reaply sms adik kata kami jadi p rumah
suka dia,menanti n terus menanti la hihihi
dari tetamu ramai.tinggal depa anak beranak je dekat rumah baru kami sampai hihihi
baru syok nak makan banyak..kalu org ramai, nanti cover2 kan.hihihi
alhamdulillah keluarga mertua dia pon,peramah gak macam ahli mertuaku...

Teman sampai-sampai je,pak merua dia terus pelik mukenyer,
adeke dia pelik,kenapa pulak si zira ni dekat kereta hitam tu, tadi dia dekat dalam
hahahaha,,baru dia teringat yang dekat luar tu ziha hihihihi
then baru dia teringat yang menantu dia berbadan 2 hahahaha..feeeeninnggg aaaaa
 
hihihi hubby teman kate kat suami si adik,,uuiiisss same giler sebiji,
macam akak masa ngandung dolu2..hahaha

Tu la kakak ipaq adikku...
Semoga berkekalan HIngga Ke Jinjang Pelamin..