Digital clock

Wednesday, 29 May 2013

AKTIVITI CUTI SEKOLAH


Ha nie le aktiviti pg cuti sekolah sediakan sarapan tok si niner n si kantan teman tu la..
piza campak je, roti gardinea hihihi awal2 subuh udah membako weh,,hihihihi layan....


Yang nie pulak biskut yang dah lame teman x makan, smlm beli sebungkus je,
saing2 beli persiapan tok kenduri adik,pg tadi bawak mai office makan reramai...ramai le sangat hahahaha
sedap weh, lunch td lari kejap p beli nun di damansara damai tu kome...ha hambik ko borong tok bawak balik kg kenduri hihihihii....


Ha macam biasa lah, cuti sek je...macam2 majlis le ada...
kenduri kawin. bertunang, berkhatan,cukur jambul n ll
yang tu hantaran tok adik teman...ate apa kate kome
cantik x?ada berkenan x?kalu berkenan pm je teman ye...
Benonyer teman yang nebes nie adik teman nak kawin..
agaknyer nebes nie dari dia kot..jangkit kat teman..
dulu masa teman dah nunggu hari nk bersalin,
kembar teman nie la yang rasa sakit seminggu awal pulak tu..
sakit perut, tp x biyak2 hihihi
baru adil namanyer ye dak...nk rasa bersalin dia nnti teman udah rgasa
agaknyer teman nie rgasa nebes dia nk nikah kot...
ya allah permudahkanlah segala urusan kami...amin







Thursday, 23 May 2013

2 HARI LEPAS


Mama, mama, mama........
darah nie cepat la....itu le yang dipekekkan oleh si kantan teman sorang tu...
Haaaa darah????kenapa ,kenapa???ooppppssss kejap-kejap
tak sempat nak bawak masuk bilik air udah menitis ke lantai....
dan menghasilkan corak yang sangat klasik hihihihi...
Kalu korang nak tau saya pon macam tu jugak..pantang panas dlm badan je ha
rase mcm selsema,tp bukan air jernih yang mengalir,tapi ianyer darah oooo..
sampai sekarang pon masih terjadi loooo..


Wednesday, 22 May 2013

HUJUNG MINGGU LEPAS

Hari Sabtu lepas, teman bawak anak-anak pi PSN ja, teman nie kalu dlm seminggu tu mood asyik x betul je
mesti hujung minggu tu teman kuar bawak si kantan n si niner teman tu tempat2 yang depa leh luahkan perasaan hahahahaha...
untung korang kan dapat mak yang memahami..ki ki ki...

Marah pon depa, sayang pon kat depa jugak....

Kakak n Adik kalu jadi BFF

Menghasilkan Seni Terunggul hahaha
Apa Dah Jadi Nie???

*****Ini Baru Dikatakan Seni.....*****

Tenung nak oi..
ANTARA PERSEMBAHAN-PERSEMBAHAN DI
PSN
 


Friday, 17 May 2013

Tak Tau Le Hape Masalahnyer


Sejak dua menjak nie..teman punyi emosi terganggu betull..siapa yang tau tu depa tau le ape yg teman

maksudkan..nk dicerita semuanyer pon x elok ye dak...buat hape kita nk beso2kan keadaan,,

masalah serumpun tapi tak sama....hok alooohhh..jenuh wehhhh,,

agaknyer sebab itu le kot mood teman nie asyik tak betul je..kalu dengan anak2 tu asyik nk bebel2 je

paling tidak teman tak mau bebel lama2,,lepas je tengok nurin buat hmwrk.teman solat isyak, terus teman

boooommmkan badan teman smpi pagiiiiiiiiii...Teman rgasa hubby teman pon perasan jugak le..mana

idaknyer...mggu nie saja setiap kali teman basuh kain baju...teman tak sidai terus..terperuk le dlm bakul...

pagi esoknyer subuh2 baru teman sebok nk sidai..kain baju tu...n dekat depan tu kain baju mana yg dah

berlipat dok je la atas kerusi tu smpi pagi jugak le....entah le teman pon tak tau yang mana satu sebab

musababnyer n ape puncanyer....ish ish ish,,bahaye teman nie kan...Teman nk mintak maap le dekat suami

teman ye...atas apa yang berlaku...maaf ye abang hensommm hihihihihii  x pernah2 pnggil abg hensomm

2,3 hari nie panggil abg hensom pulak..hahahahahaha tak pernah2 dia panggil adik comil,,, 2,3 hari nie

panggil adik comil...pada teman teman tak hape le dia panggil adik comil...kalu org lainnn teman congkil2

bijik matenyer hahahahahahaha ampon yaaaaa...Teman nk buang serabot nie...tolonggggggggggggggggggg..

ISNIN 13.5..2013

Dalam kul 11.35 dapat call dari Sek nurin,,hape ke hey nyer nie..anak teman ada buat salah ke...

''Salam puan, saya ustazah hasni..nak beritahu, yang Nurin aqilah tak sehat, dia muntah-muntah..

boleh tak puan jemput dia di sekolah...?ok baik lah cikgu terima kasih, puan boleh jemput Nurin di bilik guru

ye.Punyer la dup dap dup dap hati nie, mak mana yang tak risau..nak2 pulak masalah anak2 apa pon juga

masalah anak2, mak2 lah yang pertama mengetahuinyer tak gitu puan2..

Sampai dah kat sek terus pi bilik guru...bla bla bla..ok puan boleh ke pejabat ye tulis buku rekod bawak

balik pelajar...

Citer menarik seterusnyer.....

JENG JENG JENG....eeeemas putih ke tu?????????


Tengah dok ralit2 isi borang..terdengar lak soalan cupu emas tuuu terkezut teman....

sempat lagi tu..kerani dekat sek tu ajukan soalan sedemikian dekat teman hahahahah..

tersipu-sipu teman, dibuatnyer bukan dia yang tersipu2 hahahaha..

katanyer dia dah lama cari..cincin kosong macam tu [emas putih] hihihii cantik la katanyer..

tau tak belakang dia tu ada guru besar, selamba je ko...hahaha

alih2 teman senyum2 je jawap dengan dia.. 

SAYA BELI DEKAT AVON JE ADA 4pcs/set hihihihi...yang pasti dia kata cantik no hihihihihii....

teman nie susah hati dok mikio hey anak nie..dia pulak selamba aju soalan,

hahahaha tapi teman tak kesah...janji rockkk..

ZASSSS, berdesup teman terus ke hospital...coz 3 hari sebelum tu nurin demam, sejak kebelakangan nie 

kalu dia demam selepas 3,4 hari tu mesti dia demam...dh 2,3 kali jadi gitu,,teman ambik keputusan terus 

bawak ke hospital, tok pemeriksaan selanjutnyer..alhamdulillah docter sahkan tiada perkara yg serius dengan  

sintom2 yg dialami, setelah menerima kptsn darah n smple najis....syukur alhamdulillah..

tp dlm perjalanan nk balik rumah 2 kali dia muntah..dlm dok kat sepital tu idak pulak dia muntah..ish ish ish.

apa pon skrg nie nmpk keadaannyer dh semakin baik.setelah makan obat2 yg dibekalkan..




Udah Basi....

Salam Semua,,

Hari nie nak cerita aktiviti udah basi hihihihi hape ke ceritanyer.....

last week birthday nurin 12.5.2013, kami buat kat Pantai Dalam RUMAH MERTUA..

kebetulan hari tu semperna hari ibu kan, jadinyer berangkat lah kami anak beranak memeriahkan rumah

di pantai dalam. Tapi kami x sambut birthday nurin hari ahad tu pon, kami buat sabtu malam..pg tu masak

siap2 dari rumah bawak je pi sana,teman masak nasi empit kuah kacang je,teringin beno nak makan, tapi

nak yang dimasak sendiri pulak tu hahahaha, baru puasss, my mertua kata dia nk masak mee kari..

depa pon happy kot anak menantu n cucu2 nak balik..smbut birthday kat sana kan bukannyer selalu...

My beras bawak apam comil lagi gebu...tq ye semua..yg sudi hadir pada majlis yg serba ringkas nie..

Maklum le bebudak, ada je birthday mesti le kena ada kek,ada rmi2 kawan2 datang rumah nyanyi

HAPPY BIRTHDAY TO U, HAPPY BIRTHDAY TO U, 

HAPPY BIRTHDAY TO NURIN...HAPPY BIRTHDAY TO U..............







Wednesday, 8 May 2013

SEMANGAT BARU, *****BARANG BARU******

Hai, Nie Teman nak citer pasal barang baru, n semangat baru hihihihi

Ingat tak entry 2 hari lepas,,KUKUS BARU....HIHIHIHII

Almakanyer teman pon semangat le nak membuat kueh muih yang menggunakan pengukus tu la.ye dak?

Tak kan le guna oven pulak udah namanyer mengukus..hihihihi

Semalam teman buat le PAU KAYA atas permintaan si puan kecik NURIN AQILAH lee ajenyer bekenan 

beno pau kaya..Hari ahad tu sebenarnyer dah buat gak ...first time nak test kukus baru...

Tapi hasilnyer tidak begitu memuaskan..tapi habis licin....tu le yang bila ada permintaan tu ,,,

semangat baru sampai lagi...hahahaha barang2 dah ada, apa tunggu lagi ye dak,..buat hape nak simpan

berkurun2 barang2 tu..bukannye  untuk tengok ja ka hahaha

Ok mari ita tengok hasilnyer....jeng jeng jeng*


Sebenarnyer teman buat pau kaya nie warna hijau...pandan elmuco kononnyer..ate bila udah siap tu

depan mata nampak le wrna ijonyer,,bila udah ambik gambor x nampak ijonyer..tah kemana hilang wrnanyer..hok alooohhh...

apa pon teman pueh hati hasil pau yang terjadi mlm td..ianyer sangat halus mulus dan gebu...


teman ambik rasepi nie dari blog masam manis..dan dari situ jugakle udah terpaut pulak di hati teman nie 

nengok hasil2nyer yang dipersembahkan cukup dengan step by step lagi tok buat sesuatu rasepi peaaahhh 

memang wallaaahhh are...

Teman buat semalam adunan tu dpt le dlm 12 ketul, Malam tadi tutup2 je api pengukus dua beradik tu dah 

nk makan, makan le depa sebiji srg, pagi tadi papa depa sarapan sblm p keja, sebiji nurin makan sebiji sblm

p sek n bawak bekal 3 biji, teman dapat mkn sebiji gak..yang lagi 4 ketul si kantan teman tu bawak bekal

gak p umah pengasuh..jadi le dpt sebiji tapi puehh teman rgasa...dpt hasilkannyer walaupon simple..

nanti kita cuba lagi ye rasepi yang dikongsikan...da da 










Monday, 6 May 2013

RAGAM SABTU


Ha nie kesah hari sabtu,penuh dengan dugaan....dek budak yang baju merah tu??????? 

tin tong teman dibuatnyer....

Tapi kata hati nak jugak cari benda2 yg di hajat dihati.

Akhirnyer terlaksana jugak misi2ku untuk rembatan tersebut.

Kukus, jubah, sebahagian candy tok kenduri adik..walaupon masih diawal bulan, tapi saya nak buat persiapan lebih awal....kendurinyer di awal bulan hadapan...apa pon syukur alhamdulillah apa yang dihajati dah terbeli hihihiii

Kukus n Jubah tu beli sebabnyer nak nampakkan rezeki yang dapat masa birthday 1.5.2013 ri tu...hihihihii



KEJADIAN TAK TERDUGA


Ha kengkawan, semenjal 2 menjak nie cuaca kita x menentu, panas hujan ribut...
kalu hujan sekarang nie x der yang sikit2nyer kuat betul..
Nie citer petang Jumaat, kengkawang tengok je la keadaan dlm gmbar yang sempat saya ambik dalam kesibukan lalu lintas yang terbatas dek kerana air memenuhi ruangan jalan raya n pejalan kaki tu,
Dah macam waterfall dah jadinyer...Memang deras airnyer tu kengkawan...percayalah kata saya aaahhh..Hari sabtu tu pon keadaannyer hujan sangat lebat di petang hari....
Jadi kepada yang ibu bapa,,awasi anak2 anda daripada bermain dikawasan air bertakong,,n kepada pemandu di jalan raya,,hati2 lah memandu ketika berdepan dengan situasi bergitu..sekian...