Digital clock

Thursday, 30 January 2014

UPAH P TAMAN TASIK

Mama kita tak nakal-nakal pon 
mama boleh bawak kita pergi taman turtle tak?
errrmm mama pikio kejap k!!!!!
ala boleh la mama, kita nak tengok turtle je, pusing dekat air pancut je...
alahai sian beno pulak bunyinyer...

ERRRMMM ok la, tapi kejap je ye...
hari nak hujan nie>>
kami p, lepas kuar dari shopping mate
teman pon tunaikanle permintaan bebudak tu...

sampai2 je pon udah rintik-rintik benonyer
tapi tasik kan banyak pokok, so tak rase le titis ayo ujan tu..
 deme kate nk p tengok turtle je,idak pulak deme nak ke playground
lagi pon time tu awal lagi so dekat taman permainan tu x ramai lagi
macam risau pulak nk bg depa main situ..
coz yang ramainyer dekat tasik tu je dengan org berjalan kaki n joging..

tmn permainan tu pon jauh ke atas..kalu jadi ape2 susah pulak
kereta pon parking dekat pintu depan kira jauh jugak nk bertapak tu,
nasib le depa pon tak mau..just nak tengok turtle je katenyer
ok la tengok le puas2 k.. 


Tengok le macam2 aksi si akmal, anak jantan le katekan
lasak tu tetap ade jugak..yang nampak itam2 dlm ayo tu turtle le
jengok muke nak cari makan....

ok jom sambung koje...





Wednesday, 29 January 2014

GONG XI FATT CHAI

Gong Xi Fatt Chai BOSS...
Ha kat opis nie hanya ada 2org je yang bukan melayu
GM&BDD, MD n Director lain n satff semua melayu..
Pelik kan korang dengornyer..tapi itu le hakikatnyer..
Tapi alhamdulillah depa baik sangat-sangat..
Tq boss..
tadi bos bg ang pau..
bos kata ''Gong Xi Fatt Chai''
Ini untuk anak are...
hihihihi ape pon Xie Xie [Terima Kasih]
Rezeki anak-anak namanyer..alhamdulillah.
****jom kita menabung****


Thursday, 23 January 2014

ULI-ULI TEPUNG LENYEK LENYEK TEPUNG

Ha nie citer kerajinan melanda k....

citer udah berlalu..nak pendekkan citernyer cuti2 umum yang lalu
teman dapat semangat kerajinan melampau hihihi
berprojek mini..usah pikir kot lain noooo...
ini projek sorang2 je....

KEK MARBLE CAMPAK-CAMPAK
KARIPAP SARDIN
KUEH LIDAH BOYE

TOP 10 KUEH LIDAH BOYE

sampai 2 minggu berturut buat kueh tuu
pestime buat menjadi, kali ke-2 buat
lebih sempurna oooo alhamdulillah
kejap je licinnyer,,kudap2 tengok tivi...
ha ok lahhh jom tengok gambo je la ye...


nie kek marble campak2 memang simpe je bahan dia
guna ape yang ade je kat rumah, 
tepung, serbuk penaik, telur, butter, pewarna, esen vanila n badam hiris...
mawerles gebussss, tapi kalu buat kali ke2 tak tau le jadi ke idak hihihi
selalunyer yang campak2 nie pestime tu menjadi je
nk buat kali ke 2, konon dh xped, hargam menjadi..hahahaha


Ini kueh kegemaran en suamiku n anak2 KARIPAP SARDIN..
pon guna barang2 yang ade je kat rumah..hihihi
3 cawan tepung gandum dapat le dlm 20biji lebih kuran saiz sedang2 je..


nie kueh lidah boye pestime buat, yang kali ke2 buat tu lagi cantik oooo
okkk lahh sesiap nak rgase sedap ke idak kueh lidah boye teman nie
meh le datang rgomah tema yee....






Thursday, 16 January 2014

SERONOK BERSEKOLAH

Lame bebeno nak update cite si akmal ye..
ate sebok rgasenyer teman nie hihihi 
Alhamdulillah, 
Akmal dah semakin suka ke sekolah, 
setiap pagi bangun sendiri tauuu...
rutin pagi dia, bagun sekitar jam 6am..
wiwi [buang hajat beso]dulu hahaha ..
memang setiap pagi
Si Nurin dulu pon kena kejutkan jugak,,
bila kita tengok lena beno dia tidur
mesti susah nak bangun nie, tapi dok mama ralit nak bersiap
 tetiba je dia bangun, kakak pon belum bangun lagi..
Good Boy kan...ok le tu..ade jugak mood nak p sekolah..
seronok katenye, kawan-kawan adik semua tunggu adik,
nanti nak belajar sama-sama..

Hari demi hari akmal bertambah baik,tapi keadaan dalam kelas tu belum dapat nk berbincang lagi dengan cikgu-cikgu dia,nanti ada masa terluang nak jugak tanyer perkembangan dia di dalam kelas ketika belajar, time pagi-pagi nak tanyer,,tak sempat pulak.lagi pun time2 tu cikgu pon dah mulakan sesi bacaan perseorangan sementara menunggu semua murid hadir..so tak mau ganggu tumpuan pelajar..nanti kita tanyer lain kali ye..

gambar terbaru 

Teman negok si akmal nie sejak sekolah nie berisi badannyer..
mane idaknyer, balik je dari sekolah, mak dia bukak pintu
soalan yang pertama, mak masak ape hari nie adik lapar la
ish ish ish, baju pon tak bukak lagi..memang betul kome oooiii
selera bertambah budak nie..hari cuti2 pon mcm tu le dia..sampai papa dia cakap
jangan makan banyak2 adik nanti gemuk macam acu lan...
huhuhuhu.


Ni hasil kratif dia dok sorang bila time mama masak kat dapur dia pon sebok le...
tetiba je mama nie nah masak keret nieee
ye la ade rgope karet sebenar, cergodek-cergodek ini kate org perak hihihi[bijak]..
cume tangkai tu dia suruh mama yang bubuhkan..
mule dari situ, macam2 le dia buat ade jee..

Hari nie akmal demam, mama kata x yah p sekolah rehat je dekat rumah
dia menagis-nagis pulak nak p sekolah, sebelum nie nangis tak mau p sekolah
la nie nangis nak p sekolah pulak. ok la tapi kena sarapan dulu, makan obat okkk
.dia kata kejap je p sekolah nanti adik balik la dengan ustaz..
 kira ok le tu..harap-harap akmal ok la.sampai sekolah tadi memang dah bg tau kat cikgu dia
kalu ada apa2 depa bagi tau la..tapi si akmal nie kalu demam dia diam je dengor kate, senang nak bawak berbincang hihihi,,kalu sehat hyper active jadinyer.

Masuk kelas tadi pon dia senyum je kat depan pintu kelas tengok cikgu n kawan-kawan
dah melambai-lambai tangan panggil duduk tempat dia..
Cikgu  cakap dengan dia..cikgu memang tunggu je akmal datang lama tak tengok akmal
ha macam nie la senyum je.....okk jom duduk...

mama tengok dia pon ok je..mama lambai tangan nak p kerja dulu..belajar rajin-rajin...













Tuesday, 7 January 2014

PES TIME AKMAL SEKOLAH

AKMAL MASUK TADIKA 5 TAHUN....

Citer firtsTime Akmal masuk sekolah tadika...
Ini betul-betul, bukan cobaan...
Ape yang bukan cobaan?????
ha nak tahu cerita selanjutnye......

Nyergongen- nyengrogen
Moh... kita membaca...

Bagun pagi je punyer semangat le dia nak ke sek...
abih dengan papa dia dikerahnyer soh cepat2 dah lambat katenye...
uuiiisssshhh semangat ini budak... BAGUSSSS...


Nak jadi ceritenyer,sampai2 je dekat sekolah 
turun je kereta dia dah mula pegang tangan mama,,sekuatnyer...
suruh bukak kasut,bawak naik atas then susun dekat rak kasut kat atas..

Masuk je pintu utama tu dia dah lihat orang ramai2,lagi di risau..
uiiissshhh tadi dia yang bersemangat,alih2 dia yang kecut pulak..
teman pujuk dia elok2, ajak masuk kelas..sampai ke tempat duduk le kena ngantonyer..

Udaaaahhh komeee,dia buat hey dah..dari dalam kelas tu senyap, tetiba pulak
dia jadi [PT] Pencetus Tangisan..udah start sorang, mana aci niee,,ade pulak kengkawan nak jagi geng dia Cetus Tangisan..menjadi la drama ato mate first day sek tu...

mama....duduk cinie..aduh apekeheynye nak oiiii
mama kamu duduk kat luar kelas nie je ha..idak dibaginyer disuruhnyer duduk dengan sekali 
dalam kelas tu..kalu setakat duduk saja x per jugakk..ini siap dipengangnyer tangan teman
idak dilepasnyer....haru nieeee...

Sekali mama pon kuar gak dari kelas dia..kelam kabut cari..terus pergi dekat cikgu, pengan tangan cikgu,,dlm mengagis tu sempat lagi cakap nak KENCING...
Cikgu dia bawak je p toilet.. x nak kencing,,nak tengok mama..dekat toilet..
oooo itu budak trek cikgunyer kome oiiiii...HAHAHAHAHA gelak je cikgu n mak ayah yang dekat luar tu...akai panjang oooooo

tang nie la ruang menunggu ibu bapa..
teman tengok nyorok2 le belakang nie hahahaha

OOOOhhh ini kena panggil orang yang disegani nieee PAPA....
naik le papa dia, jengok le papa dia dekat pintu kelas tu..ok kejap..
mama mule bertapak je nak keluar...uuuuuaaaaaa...
bukan dia sorang tambah pulak lagi 2 3 orang...

Alih2 papa kata mama dok luar biar papa yang tengok dia...
ingat lot le papa yang tunggu ..
HARGAMMM...idak maunyer..dia nak nagis jugakkk..ape nak dikate.

ok la cikgu bagi peluang mak papak dok sekali dalam kelas,
tapi dok kat belakang ..idak jugak lotnyer komeee..tak papa ke tempat dia,
dia ketempat papa, kat belakang...huhuhu...

ha nampak tak si akmal tu,,papa je sorang lelaki hihihi...
papa tengah pujuk2 soh dia main2 mainan yang cikgu bagi tu dengan kengkawan..

Dia ok betul2 dlm kul 9am itu pon, bedehek2 jugak...
masuk je kelas lepas rehat, ok je dia dok dlm kelas,kami pon keluar la dari sek tu..kul10am
kul 11 nanti pegi tengok semula..kami sampai lewat sikit,,tengok2 dia dah duduk dengan cikgu dia dekat tangga...alamak van dah lepas ke..udah dia tak mau naik van ustaz pulak papa oiiii...

Ate, ape lagi teman nie turun le keta,tanyer cikgu tu,van dah jalan ye..aaah dah kata cikgu tu..
oooo kenapa akmal tak naik van? ooo ustaz anta cempaka dulu, meranti trip kedua ooooo..
tapi si akmal nie udah tetiba melompat2 pulak nangis nak balik dengan mama..

isshhh issshh, papa dia tengok udah meragam balik,papa turun keta soh mama dok dlm keta
elok je dia, ngangok je papa kata, adik kena naik bas,,cikgu dia sembang2 dengan dia pon ok jee...ate bila nampak muke mama je..ate mule le drama dia...haaiii la anak...

kami tunggu sampai van sampai..papa dia anta dia dekat van cakap2 pujuk2 sikit dia okkk je..
semua dah masuk van..sekali dengan cikgu sorang tok pemerhatian..kami pon ikut je dr belakang..destinasi akmal..yang terakhir, dan murid yang terakhir...
dia dok diam je dlm van tu..bila van dah sampai depan rumah, baru le ceria sikit....muke dia..
pas tu, puji2 sikit dia..bagi le upah pusing2 kejap, anta papa ada urusan kat bangsar...senyumm je le..bukan tu saje...dari pagi sampai petang ade je dia mereka2..
mama jalan2 pusing2 nanti kita beli pop pop ye mama...adik dah lame tak main merecun pop pop tu....kome tauuu kan???errmmm ok la nak oiii..janji ko ok...SEKOLAH JANGAN TAK SEKOLAH,,, kita tengok nanti hari ke-2 macam mana k....daaaaaa