Digital clock

Tuesday, 31 December 2013

MELANGKAH KE TAHUN BARU 2014




Esok kita semua dah melangkah ke tahun baru 2014...
Umur pon udah menjagkau angka baru kome oooiiii..
anak2 pon udah menempuh alam persekolahan..

Apa pon, semoga hari akan datang lebih baik dari hari sebelumnya, insyaallah...

******@@@@@$$$$$$$^^^^^^^^####### :-) :-) :-) :-)







Thursday, 19 December 2013

P JALAN2 AT I CITY SHAH ALAM..

Memandangkan hari selasa ri tu ada gangguan air,,
makanyer boss teman dengan baik hatinye bagi balik awal 
sampai rumah,, hubby teman pon habis kerja awal..
hihihi apa lagi buat pemikiran le  kenen en hubby ajak keluar mlm tu hihihi..

Adik sepupu teman 2 orang dari perak ada kat cinie
depa mai hari isnin ri tu naik ketapi laju dari ipoh 
kebetulan kan teman n hubby balik kerja awal
so kami pon jadi le nk kuar mlm tu...

mula2 dari rumah kami p saujana putra, tengok my mak mertua tak berapa sihat..
lepas dok sembang2 sejam 2 gitu, kami pon mintak beransur le..

dlm perjalanan tu baru kami pikir nak jalan2 kemana?
alih2 kami kata p i-city nak tak?depa kata ooookkk i-city...


Ok dah tau i city tempat di tuju,,jom kita bergambo gumbira dulu k
anak-anak teman yang sebenornyer terlebih gumbira hihihi
jarang le dapat kuar mlm hari2 bekerja nie...
ok jom layan gambo-gambo je lah boleh??


Aje beno je rgopenye deme berlari ye dak...


Kudaku Lari Gagah Berani..Ohhhh Larilah....





Anak2 teman nie, semenjak 2 menjak nie kalu bergambo
auuuu macam2 setaill, habis semua nak di capoknyer si akmal tu..

Kami x main banyak mainan pon...tengok macam laju2 jugak le mainan tok bebudak nie..
ketapi bebudak ponnn uuuiiittt laju kome...teman nengok aje pon udah pening
ate kalu udah laju pusing dekat 4 raound ape idaknyer pening wehhh
ohhh tak payah le cari panyakit huhuhu

My Family..tak berape nk clear gambonyer...

Muke senyum terpaksa akmal hahaha
gayat papa goyang gondola bila dok kat puncak hahaha
usahkan akmal gayat, mama pon gayat wehhh...

Ok lah sebelum beredar balik kita minum dulu...jam pon udah kul 12 mlm
esok teman nak kgroje..moh kite balik ye...

Suke tengok gambo nie...

















Tuesday, 17 December 2013

SENYUM JE TAK PERLU KATA APA-APA K...


Ha tengok bebudak nie,,macam-macam ragam bile udah berjumpe..
ha anak korang pulak macam mane?
rgope ini ke jugak?hihihihi


Ha..dek kerana bebudak nie udah memenuhkan memori card camera teman
makenyer memang ciput je la gambo pengatin kite 
ate jadi le ye buat kenang2 ragam deme..

Ha nie le adik sepupu teman yang laki tu..
yang teman balik cuti di kampung ri tu..
7&8 Majlis depa di Batu Gajah
semoga berkekanan n berbahagia...
IQBAL & MIERA..



Thursday, 12 December 2013

CUTI DI KAMPUNG VS KENDURI KAWIN

Ha nie citer minggu lepas,teman balik kampung bersama anak2 tercinta, 
tanpa ditemani oleh suami tercinta dek kerana tugasnya...
Tapi teman tak balik sendiri, teman tumpang adik teman je..
seb baik le keta depa pon kosong,
kalu depa dag ada askar2 depa nanti cam ner nak tumpang kan hihihihi..
Teman ambik cuti ri Jumaat ri tu..sampai ri isnin.
balik tu pon sekali harung dengan kenduri sepupu teman....
tapi hari jumaat tu kami bertolak kul 9.30am sampai perak kul 12pm..
kami tak terus ke batu gajah pon..coz mak buyung tak larat nak berehat katanyer..
so kami bermalam di SMTD ja..mak teman pon tak der..dah dok umah pengantin 2 minggu awal hihihi
kami2 je la kat SMTD ri jumaat tu.pagi sabtu tu baru bertolak ke Batu Gajah....

Ha bila dah balik kampung macam biasa lah..bebudak nie dapat pijak tanah
bedesup peginye...abeh ditawap jalan raya depan rumah opah hihihi
kayuh basikal..sorong basikat, angkat basikal hahahaha..


Tengok Nurin tu sanggup sorong basikal hahahaha..
ate kaki udah panjang hihihihi...sorong pon sorong la ye nak oiiii..



Akmal n topeng atromen, ucu rahmat beli masa singgah kat r&r tapah,,
sempat lagi tau ini budak pau ucu dia
Ha basikal nie dah 2 jenerasi tau..dari teman kecik nie arwah atok zahari belikan
la nie teman pon udah 29thn huhuhu tahan sungguh kan basikal nie
kalu la nie punya basikal, pakai 2 tahun abis punah huhuhuhu...



Alamak ape dah jadi nie...
ha nie basikal 1 jenerasi ja..umur nurin nie 
mude 2 tahun kot dari nurin hihihihi..opah belikan..
tapi tengok apa sudah jadi looooo
abih patah luruh bahagian2nyer hahahaha
nurin punyer kerja la nie..huhuhuhu
nasib baik la depan rumah ade tukang kimpal hihihihi.


apa lagi si akmal cepat2 tuju ke tukang kimpal hahahaha..
nanti terkejut pulak opah balik nanti tengok basikal udah luruh hendanyer hahahaha


Ate kalu udah duduk rumah bertanah..
berbudi je kita..berhasil le bunge ye dak ...taman bunge mak teman...
elok subur je walau pon tak bertuan 2 minggu lebih hihihihi..

ok esok2 teman update blog lagi le pasey orang kawin pulok..kkkk




















Wednesday, 4 December 2013

CITER AHAD LEPAS

NAK PERGI SEKOLAH DAH ANAK TERUNA TEMAN...

Tahun depan akmal dah umur 5tahun, 
jadinyer udah tiba masa untuk ke sekolah ye..
Tapi beze beno anak lelaki dengan anak pempuan nie kome oi..
lelaki nie,banyak akeynyer.
time nurin dulu senang skit nak kawal..
yang si kantan sorang niee uiiiissshh memang panjang akeynyer...

tambah sekarang nie susah betul nak test2 baju ke seluar ke
kalu dengan kerelaan dia..jenuhh
bila udah sarung,x nak buakak pulak semula..pas tu berlari2 ooooo
sabo ye mama..anak nak membeso gitu le ye dak..
kalu senyap je rgiso pulak mama nanti..huhuhu

Time tu papa bebudak nie outstation ke Kelantan..
sebenonyer tak jangke pon,nak shoping moping barang sek..
tapi dah alang-alang lalu kat situ..[selayang mall]
ha tau je la..kalu dah p area selayang mall tu..
keluar je ada HARI-HARI, EV FASION,KEDAI KASUT&BAG..
COURTS..KEDAI KAIN..MYDIN uiiittt macam2 kedai ada...
ape lagi dari rugi masa yang lain teman pon tipon le suami teman 
kabo kat dia teman terus beli je perkakas bebudak nie tok sek tahun depan
ate same jugak,,esok2 pon nak tunggu dia p tempat yang sama jugak kan..

Sebabnyer hari tu teman keluo dengan adik,kakak,n abang ipor teman tu ha..
tapi kami jalan asing-asing la..acu depa nie dengan kami laa
so ade la peneman jugak kan...

pilih-punya pilih berminit2,,macam2 heyy..
ooohhh pening mama..macam nak serenderrrrrr jeee
tapi dok pikir mak buyung sorang tu,jenuh menunggu kami kan..
tak sampai ati pulak kesian kat dia
kang tunggu punya tunggu kami tak jadi hampehhh plakkatenyer kan..

tau le kalu orang pempuan beli barang..pilih2 udah lebih 20minit
hahahaha tak der gak lagi yang berkenannyer hihihihi
ok lah tak mau celoteh pangjang2
jom tengok budak yang baru nak masuk sekolah tu punyer ragam ye
hihihihi



ha nie nak soh coba pon teruk bebeno.nak tak nak je dia tengok camera huhuhu

nie udah 2,3 kali soh senyum..alih2 ini rgopenyer
semenjak 2 menjak nie suke beno buat gaye rgope itu
hai le anak...tag harga pon x buang tu nampak. 
udah macam tag name ye dak hihihi, tak pe la..
mama doakan semoga akmal peroleh ilmu yang sempurna ye...

Kejap je masa berlalu, udah semakin membeso anak-anak teman nie haa
kedua2nya udah sekolah dong....

apa pon semoga anak-anak mama n papa berjaya k..





Monday, 2 December 2013

KENDURI KAWIN DI GOLF CLUB BANDAR SRI DAMANSARA..

Salam ri sabtu ri tu ada kenduri kawin dekat GOLF CLUB BANDAR SRI DAMANSARA nie..
Ate teman pun hangkut le pengiring2 teman yang ada hihihi.
Anak-anak udah semestinya..selebihnya kakakku n adik seirasku hihihi

makenyer kami pi tanpa berpacaran dengan suami masing...
kebetulan pulak time tu ke 3,pasangan nie bekerja..
suami teman outstation ke Kelantan..
suami si kembo teman tu oustation ke Terengganu
suami kakak teman berkrgoje..
kami 3 baradik le pe wakilkan family masing2..

Ate kome tahu le kalu dah masuk Golf Club...jalan utama nak menuju ke dewan tu diiringi dengan 
kolam renang yang asyik kebiruan airnya...oohhhhh
ape lagi bebudak 2 orang tu..terus je nak menuju kesana..
si akmal kata,mama tak pe la mama masuk dulu nanti adik masuh
huhuhuhuhu ko hingat senang ke hati mama nak lepaskan ko je dok tepi kolam tu
ohhh tidakkk.jom masuk, pi makan dulu...

biase la kalu ade bende yang depa tak dapat tu 
susah hati je rupenyer...tapi ikut jugak le masuk kan...
makan-makan menu yang disediakan..macam2 ada
menu sampingannya..

LAKSA
BUAH CELUP COKELAT
BUBUR KACANG
KUIH MUIH
GULE2 
THEN 
PELAMIN MINI PHOTO 
UUUUIIITTT

Tapinyer kome nak tau tak..ade sorang budak nie
peaaahhh sombong giler koooo...
panggil pon dia buat dek je
eeehhh dia buat2 tak kenal pulak dengan teman nie..

hamboiiii ko, ko hingat ko hensomm sangat ke..
suami aku lagi hensom ko tauuu
iiissshhh kome nak tengok rgope budak tu ha kejap....

*
*
*
*
*
*
*
*
**
*
*
*
*
*
**
**
*
*
**
*
*
*



Ha ini la budak yang teman cakap tu...
sekarang nie jenuh betul nak ambik gambo dia tauuu
macam2 peel, semakin beso makin banyak akai dia 




Ha kome tengok tu..mama je yang fukus 
si bebudak tu huhuhu selagi tak bawak keluo ke pooll tu
mencuke je muke deme sabo je laa...



Ha ini budak aaa memey tauuu
keluo keluo je dari dewan tu
kalu tak di tegur,rasenyer melompat depa dalam kolam tu huhuhu
dapat rasa air ditepian pon jadi lah ye..nanti kita datang nie lagi yee


Ha nie la pengiring teman lagi 2 orang tu hihihi
kiri tu kakak sulung teman...
ha kanak tu mak buyung,sikembo teman laaa