Digital clock

Wednesday, 27 November 2013

SAYU HATI MAMA..

SOALAN DARI NURIN petang semalam.

Nurin: mama, kita ada soalan nie nak tanyer mama..
Mama: ha ape dia?
Nurin: macam nie, orang yang dah mati tu dia dah tak der la kan...
Mama: ha la..
Nurin: Tapi orang yang hidup tu asyik ingat je kat orang yang dah mati tu, macam mane ye?
Mama: kalu orang yang masih hidup, teringatkan orang yang telah meninggal dunia..orang tu kenalah sedekahkan la Al-Fatihah untuk orang yang telah meninggal dunia tu..macam mama sedekatkah Al-fatihah untuk arwah atok..
Nurin: OOOO betul le..same je mcm mak [pengasuh] cakap.
Mama:ape yang betulnyer? ape mak [pengasuh] cakap?
Nurin: mak cakap pon macam mama cakap le, kena sedekahkan Al-Fatihah..
Mama: ye la kenape tanye macam tu?
Nurin: errrmmm kita teringat mak ngah Ijan...
Mama : OOOO, kakak sedekah le Al-fatihah untuk mak ngah Ijan,lepas solat, lepas tu doa ye..tahu tak nak doa ape?
Nurin: semoga mak ngah Ijan, atok ditempatkan dekat syurga kan mama...
Mama : Ye sayang,pandai pon..tetiba sayu pulak hati mama bila anak tanye soalan macam tu..Al-Fatihah semoga roh mereka dicucuri rahmat, Amin.....

Semenjak 2 menjak nie, anak-anak teman menayekan pelbagai soalan yang kadang2 teman pon tak terpikir yang depa nie pikir sampai macam tu sekali...tapi alhamdulillah la,,sib baik soklan2 tu  soklan yang berfaedah tau...

Hari nie time solat je,tengah dok baca surah Al-Fatihah tu tetiba je hati nie sedih/sayu je rasenyer...Ya allah teman betul tak sangka nurin akan tanye macam tu..teman ingat bebudak seusia nurin nie tak terpikir hal-hal macam tu,,, nurin dengan arwah sepupu teman tu dia panggil mak ngah..
masa dia umur 3thn arwah ada dok dengan kami sekejap sementara praktikal..lepas tu abis praktikal dia masih dapat berkhidmat dekat telekom ttdi tu lagi..then dia pindah dok rumah bujang dekat gak gdn kawasan rumah kami, tapi jarang jugak berjumpa..sesekali arwah dtg gak jenguk bebudak nie...

memang jarang pon jumpe, bila dia dah kawin last year august 2012..lagi le jarang nk jumpe....
Allah lebih sayangkannya pada tanggal 9/1/2013 dia telah dijemput ilahi...
Dia pergi akibat kemalangan jalan raya bersama suaminya..tetapi hanya dia yang dijemput...olehnya..

Al-Fatihah.....





Tuesday, 26 November 2013

2nd GAME FAMILY DAY SRI MERANTI

Kami turun balik p padang kul 2.30,
sampai-sampai acara sudu bola pimpong remaja tengah berlansung
alamak terlepas la kita nurin...
errrmmm mama le lambat katenyer..
ewah,,mama pulak katenyer yang lambat..
deme yang banyak akeynyer,mama jugak ye.....

sib baik le cuti sek,kalu idak rasenyer cukup le kot separuh hari je dok padang tu..
kerja-kerja mama kat rumah pon banyak menunggu ye la kan
kalu sek..baju nak kena iron tok seminggu.dak sek saja dah 5pasang huhuhu..
ok la nie peluang korang la kan tok beriadah bersama kengkawan yee...
yang penting happy...hahaha mane ade bebudak yang dapat main tak happy
ape daaaa...


Tengok ini budak memey tak leh dok diam ooo banyak ektip..
dia lari-lari,pas tu datang kat teman, mama tengok nie tak peluh kan?sikit jeee...
uiissshhh sikit tu bukan peluh ke nak oiiii...
main le dekk oiii,namenyer pon dok kat padang memang tempat main kan
peli la berlari---sampai penat..huhuhuhu..



Ini acara tok terbuka dewasa, suami isteri. 
ibu n anak lelaki, ayah n anak perempuan
 adik beradik laki n perempuan...
amacam nampak menarik tak pengajuran nie????
nama game nie...ikatan kasih...hahaha kaki diikat berpasangan hihihi 
ha time nie la nak tunjukkan kemesraan kan..apa yang penting kerja sama hihihi
ha tengok akak baju olen tu...ayu2 gitu hihihi
depa le pon pasangan yang dapat tempat pertama...
pasangan akak yang tudung hitam tepi nie no.2
tahniah2..

ha korang tengok kat belakang tu macam staill depa,,
anak dah kedepan,bapak baru nak melangkah..
baju ijau tu.,,kaki abang panjang bebeno...tak balance la hihihi
ada 7pasangan semuanye niee..
ada gak game yang tak sempat nak ambik gambonye..

orang lain buat lari dalam guni..
AJK kat cinie buat,,lari dalam plastik sampah..
ate macam mane ke gayenyer,,dlm plastik sampah...
kompem-kompem ade yang tertonggeng hahahahaha...


Ha tu bebudak tengah dok beratur tu nak tunggu game seterusnya..
perah air dlm botol untuk kanak-kanak bawah 7thn..

ha tengok nurin semangat,,kaki panjang dari kengkawan yang lain..
sampai dekat baldi..cepah wehh
tapi time nak ngisi ayo tu...tak keruan dibuatnyer
hahahaha alih2 dapat le tempat ke 3,,ok la kan
jauh jugak tau bebudak nie kena berlari..
kome nak berlari-lari sangat kan..jangan nak bebel2 ye
hihihihi..


ha ini budak tak masuk pon acara nie,tapi teruja gak dia nak buat game nie
ha buat le dek oiii perah jangan tak perah...
sampai penuh lak tu kena tunggu dia isi..
coz dia kata nak buat macam kakak tadi..
dah penuh nak lari ke garisan penamat pulak
huhuhuhu yo lah nakk oiiii..buek le yooo...

udah abis acara nie..ada 2 lagi acara..
sepak bola panalti berkain pelekat..then 
acara penutup tarik tali terbuaka lelaki...
lepas tu penyampaian hadiah
masa ni pon dah pukul 50.50 dah tauuuu 
peeaaahh udah nk malam dah weehhh... 
sehari suntuk kita kat padang yee...

NURIN dapat tempat ke-3 dlm acara perah air dlm botol
akmal dapat le saguhati mewarna..
Tempat pertama mewarna haahahaha NURIN YANG RAIH
Tahniah yee nakkk...abeh hati dapat tempat pertama komeee oiiii

3 kali naik pentas...adik punyer hadiah pon dia hambikkan..
time tu akmal buat perangeiiii nak layang-layang...
orang dah tutup gerai baru sebok dia mintak nak layang-layang...

hadiah berupa barang-barang keperluan keluarga
dah namenyer pon hari keluarga kann
Seperti...BERAS, BISKUT, MANDIAN KHAS DETTOL
pakaian khas berbasikal tok team sri meranti
pacel box tok saguhati mewarna..tapi ada lagi yang tak dapat nak dinilaikan apekah hadiahnyer sebab berbalut kan tak nampak..bubudak yang tak sempat nak tengok hadiah je yang sebok-sobok bukak time tu hihihihi




nie le antara hadiahnye...ALHAMDULILLAH


OK PENUTUP
Tengok ini budak sudah keletihan dan kengantokan..
pipi udah berblusher...
ate kome tengok leher dia tu, udah berjelaga dek kena panas...
memey deme pulun habis main padang tadi...
akhir kata dari anak-anakku
TERIMA KASIH MAMA, BAWAK DATANG KAT PADANG
DAPAT MAIN-MAIN N HADIAH 
senyum semula mama korang bila korang cakap cam tu tau...
hilang dah rase penatnyer....selesai sudah....






Monday, 25 November 2013

FAMILY DAY SRI MERANTI

24hb Nov 13, ada hari keluarga kat taman teman tu ha..
nie pest time teman sertai, padahalnyer udah kali ke 3...
kali yang ke-3 nie la teman berkesempatan menyertainyer...
program ni dianjurkan oleh PERSATUAN PENDUDUK...
terima kasih la ye..sebab mengadakan majlis2 seumpama ini
disamping untuk memeriahkan suasana,
 dengan riuh pikuk suare bebudak-bebudak..
dapat le jugak bersua muka dengan jenjiran
dan mengeratkan silaturrahim sesama penduduk..
tak gitu????

Bersemangat teman dengan bebudak nie nak hadir ke majlis nie..
maklumlah pest time kan..salah 1 nyer pon sebab papa depa out station
jadi rase tak der perkara2 yang nak diuruskan pepagi...
kalu ada en somi nie..tanggunjawap pepagi tu ketat sikit jadualnyer..tup2 pulak dia kena kerja lak time tu, nak masak,nak menghidang gedik gedik setengah ari gak nak siap kerja-kerja rumah tu kan...kalu udah tengahhari tu idak le teman nak keluo kot..
lagi pon tak syok,,joint program tengah2 nie kan...

Ate teman nie siap2 le sesudah subuh weehhh semangat 
ye la mana idaknyer...udah cakap dengan si nurin n akmal
nak pegi padang pagi ahad..ada sukaneka..
pertandingan mewarna...ohhh ape lagi xsited le depa
tak pi kang kian pulak..dok umah pon x der buat ape kan..
jedele kami 3 beranak nie pergi ke padang semalam...

acara start kul 7.30,tapi kami sampai kul 8.10..
ingat kami le orang yang lewat,sekalinyer..kami lah antara orang2 yang awal
hihihihihi nampak tak kesemangatan kami 3 beranak nie 
renung-renungkan lps tu tinggal komen ye.....

siap2 parkig keta..kami pon jalan le menuju ke tempat berkumpul
mama apa lagi melilau le mate mencari kengkawan...tak nampak2
renung2lah kaum2 ibu..leh buat buat kawan kan..time nie la nak berkenalan
dengan penduduk lain2 blok..

ok dah cukup korum kami pon menuju ke meja pendaftaran..
udah datang, tak kan nak tengok je kan...
daftar jangan tak daftar..
kekanak..boleh menyertai semua acara yang dinyatakan..
para ibu dan bapa pulak..dikenakan cas rm2 je tok setiap acara yang disertai
dua hinggit je..itu pon untuk tabung penduduk2 kat situ jugak...

ok lah cakap banyak tak gune,tembak pon belum tentu kene...
jom kita layankan aje gemgambo yang teman ambik mnggunakan 
hendpon teman yang murah tu yee...janji clear...


Nie game pertama tiup belon sampai pecah then lari cari gegula dlm tepung 10thn keatas...
lepas tu kami pi kat perkarangan surau lak, coz pertandingan mewarna akan dimulakan..

Nie le aksi bebudak mewarna kat situ, 7thn kebawah
nurin umur 7thn, tapi tak macam 7thn org kate hihihi
dak kenid yang menerap tu dia sorang je pon yg menerap bagai..
katenyer, mama tak muat le kaki adik niee..banyak cakap pulak tu..
pot pet pot pet mulut dia sorang ja...
bebudak nak seronok-seronok kann...
dia paling kecik ada 2-3org geng dia..4thn

Tengok tu,ini budak memang banyak akai oooooo
baru kale tanduk denasor tu, udah dia termenung.....
teman cakap kat dia,cepat dek kale kawan dah nak siap tu....
yang ko dok menung tu ape heynyer...
yang dia jawap ringkas je..
kejap2 adik nak pikir nak kale denesor warne ape huuhuhuhu
mak bapak yang ade kat situ ngeleng kepale je senyum negokkan ragamnyer..
ini budak aaarrr ayo yo yo...


ha nie pon panjang gak akeynyer nie...
dia renung member sebelah guna kale ape
pas tu dia pon ikut gak huhuhuhuhu
alih2 orang tu dah siap dia tak siap2 lagi..
ha nampak tangan debok si akmal tu..sekali lepok...rapat je tapak tanagannyer..


ha tu dia sempat lagi cakap dengan kawan dia
lepas nie kita main sesama tau..tunggu kite ye..
ewah2 ko dek oiii.kepale denesor tu pon ko x siap kale lagi
cepat le kale,baru pikir main ye...

Ha nie hasil budak x sempat2 nak main...
susah hati tengok kawan dah bagung dari tempat memasing 
ish ish ish ish...ok le tu ye dak dari pade kosong je denesor tu tak bewarna
udah ceria le sikit hihihihi

Ha nie nurin,tekun kononnyer..
dia nie pulak pantang dengor orang sembang2 
mule le dia menoleh sana,menoleh sini...
dua orang anak, dua ragam.....

Nie le hasilnyer,,hari ini lebih baik dari hari sebelumnyer
bagus-bagus...udah diperbaiki dong..tarapnyer hihihi..
lepas nie kita tunggu keputusannyer k...siapa yang kena?????

abis mewarna....ok nahhh dapat upah ais kremmmm...yesss sayang mama katnyer..

ini game tok dewasa..KERUSI MU KERUSIKU JUGAK.. 
terbuka wanita..para ibu2 n anak2 wanita 
rebut kome jagan tak rebut, teman round pertama udah tekeluooo
ape nak buat..tak der rezeki..

kuat-kuat kome rgopenyer ibu-ibu nie, rupe je halus2 tapi.. 
tulang besi urat dawai
sampai kusi-kusi deme rebut tu tempang dibuatnyer
hahahahaha..AJK lepas nie kena sediakan kerusi-kerusi khas k tok acara nie
lebih kuat padu gitu hihihihi

ape yang ko tapik tu nurin oiiii...
nampak je lori BOMBA NIE MASUK
deme nyanyi
rumah tebakar panggil bomba
bomba datang berlumba2

hahahaha tak der rumah terbakar
kena tipu BAYAR SERIBU
ohhhh macam tu pulak lagu deme ye...
pandey bebeno ngubahnyer...

ate, kalu kome tipu...kome juge yang kene bayo seribu
BOMBA TU DAPAT SERIBU
kome habok  pon tak mandang
mama dengan papa habok je dapat hok alohhhhh...


Lepas acara rebut kerusiku kerusi mu jua,acara direhatkan
untuk memberi laluan kepada azan zuhur..acara diteruskankan semuala
pada pkl 1.45pm...mase tu kul 12.45 teman pon desite balik makan mandi n solat zuhur dulu
bebudak nie pon udah belengeh-lengeh...

uuiiisss panjang beno citenyer lagi niee...
teman pon ingat nak rehatkan jugak le n3 teman hari nie..
kang kome bosan pulak membacenyer
1 hari punyer cite nie weeehhhh...
teman rgase..teman sambung esok hari la yee 2nd part/game 
n penutupnyer...kkkkk...




Thursday, 21 November 2013

MACAM COMEL JE,MACAM SEDAP JE..

COKODOK MANIS.....

Ha nie n3, 3 hari berturut-turut hihihi
Citer sal cekodok manis...
kome tau tak? 

Petang ahad tu cuaca agak dingin, 
dengan derungan air yang mencurah disegenap atap oning rumah jiran tetangga..
hahaha ini citer novel ke citer cekodok ye...
ok...abeh paham2 je la bila hujan je perot tetibe lapo
asal semedang je lapo..time tu hujan :-)

Teman pon ape lagi dok pikir,,nak ngunyap ape yee
tetibe lak teringat2 cekodok manis..
dolu2 mase kecik mak ade buat..tapi macam mane ye nak buatnyer????errmm
tipon mak le.. Dek ce ambik tipon mama tu..

mama nak tipon opah hahahaha
nak tipon mak mintak resepi komee...
dulu mase kecik2 bila mak buat cekodok manis
errrmmm macam tak sedap jee...macam pelik je..
tapi sekarang udah jadi mak niee
ha teman pulak yang dok teringat-ringat cekodok manis mak..

Tut tut, tut tut, tut tut....tut tut tut tut tut
ate kalu udah bunyi tut tut tu panjang je..
maknernyer idak berjawap le panggilan teman tu kann

cuba sekali lagi lah..Tut tut, tut tut, tut tut...tut tut tut tut tut
eehhhh mane opah ko nie..ish ish ish...
kat sana tak hujan le niee mesti opah kome nyapu krgosek2 dekat luo..

errrmm tak pe lahh buat je la,asal ade tepung, pas tu boh gula banyak2 manis le jadinyer kan...
cuba je la...tengah dok kaco-kaco tepung teringat lak..oiii mesti kena boh yiss nieee
eerrmm nasib baik ade..boh je la hujung sudu kecik nie hihihii bantai je laa
name lagi cobaannn kaann

mama nak buat cekodok ape?kosong je, cekodok maniss
cekodok manis??? macam tak sedap jeee..
eeehhh eehhh bior lee, mama yang nak makan...huhuhuuu
kome tunggu le cekodok nie siap nanti
mama nak tengok kome cakap macam sedap je ke
orr memang sedap jee.orrr buat lagi la mama sedappppppppp

sekalinyer...siap2 je sebati tepung tu 
x sabo2 nk menggorengnyer...
minyak udah panas...
cherrr cherrr cherrr cherrr,
itu bunyi kita jemput2kan adunan tu tadi ke dlm minyak panas tauuuu
banyak mane butir yang muat dlm kuali tu bnyk tu le jugak bunyinyer tauuuu

eehhh nape macam tak jadi je...macam tak comel jeee
nape tak bulat2 macam cekodo pisang, n hitam macam cekodok pisang
HITAM-HITAM SI TAMPOK MANIS
SUNGGUH PON HITAM, DI TELAN HABISSS
alaaa tak jadi la nie cekodok manis aku...
tak mau hitam...jadi macam cekodok sayooo jee..
kuning langsat je kalenyer errmmm
tap pe laa,ce kita coba rasee...

eehhhhh rase tu macam same jee.tapi tak serupa...
boleh laa..ala tak cukup manis laa..tambah gule laa
kacau kacau kacau then lebihan tepung yang menunggu
nk dijemput ke dlm kuali tu pon udah macam gelembung2 laa

cherrr cherrr cherrr cherrrr
eehhhhhh macam jadi jeee
terus naik, kate kooo, tepung dlm minyak tu
macam comel je..macam cantikkk je jadinyer..

ok siap2 udah abis dahh..tunggu siap nk test jeee
haaa baru le hitam2 sitampok manisss
yesss tau dah carenyer...
hihihi kena bior le dulu adunan tu bagi naik kome oiii
baru le dia betul2 jadi gelembong..macam comel jeee...

mama sedap kee???
eehhh rase le dulu..baru tauuuu
errrmmmm ye la mama sedappppp hehehehe
nak lagi laa...ha makan2 makan tak sia2 mama buat
sampai bebudak niee tak makan nasi le malam tu
dok makan cekodok manis jee...

esoknyer..macam tak puas lak mkn cekodok yang betul2 menjadinyer
nak buat lagi la...boleh bawak p opis..n bagi bebudak nie tok sarapan..
nurin tanyer: mama nak buat cekodok manis tu lagi ye?
mama buat le manis-manis semalam tu tak manis-manis hihihih
tu le sebab mama ko repit buat nie nak oiii 

ok siap dah niee bior dulu..sementara tu kita kemas2 bilik dulu k
cherrr cherrr cherrr cherrr yess passss
cantikkk kate kooo hahaha

dah siap round pertama
nak cherrr cherrr round 2 pulak....
sekali tengah cherrr cherrr tuuu, tak cukup kuat pulak 
bunyi cherrr aku nieee....ape paseyyy 
ok tak per lahh...tunggu dia dah nak kuning2 tu balik-balikkann
tengah balik balik tu pluppp...
ADUUUHHHHHH GASSS ABIS DAAA
HEK ALEEEE...

errmm nurin ko bawak je la cekodok nie karang p rumah mak
soh mak sambung goreng yeee...
gas mama udah abisss..
nasib baik teman tak mengandung kannn..
kalu tidak memang tak der le..tepung balance tu kakak teman nk tolong 
sambung gorengkan...ate orang tua2 pernah berpesan
IBU MENGANDUNG NIE TAK ELOK BUAT KERJA SEPARUH JALAN TAK GITU
MAK MAK KITE.....

ape ponn hari pagi niee, teman buat lagi cekodok tu...tak puas lagi kome oiiii
nak makan cekodok manis niee..
ha hambik kooo mule2 kome kate macam tak sedap jee kannn
la nie kalu hari-hari pulak kome suruh mama kome nie buat cekodok manis nie
sambil cakap pon manis-manis je yee
ok la udah cakap pon manis kann mama buat yang manis2

alamak tepung pulak tak berape nak manis laa
udah penghujung kome oiiiii...buat je la udah dimintak buatkan 
mama buat je la berape ketul yang dapat...

ape pon mama happy kome pandai makan
cekodok nostalgia mama niee hihihi

HA KAN MAMA DAH KATE, SEDAPPPPPP


ha ni le rgopenyer cekodok manis mama...
atas tepung x sempat cherrrr cherr cherrr dlm kuali, gas habis
kiri, cekodok separuh masak, gas habis
kanan, cekodok semanis mama..udah nak selesai dimakan...





Monday, 18 November 2013

MASIH REZEKIKU NAMANYER

Ha nie citer pepagi tadi ye..
Tengah asyik, dok sidai2 kain kat ampaian awning rumah,
 tetiba lak rase macam ada benda tergelincir dari tangan..
eehhh ape lak yang jatuh tu..
errmmm bior je la..udah lambat nie nk pi kerja
bebudak nie pulak dah request nak nasi lemak le bagai
cuti sek nie kan,sebelum mama p kerja,,nak ajak mama ronda2 dule ye...
anak oh anak...

Tapi sebelum tutup tingkap tu..rase macam tak sedap ati le pulak
ehhh pesai ye..ape yang jatuh tadi...macam dari tangan aku jeee...
eehhhh jap2 tengok lengan jap kanan....
sensen skit lengan baju...errrmm sahhh gelang aku yang jatuh tadiii
aduuhhh habis la jatuh atas oning rumah org..jenuh pulak nak ngambiknyer pepagi nie
alamakkk...jengah2 kuo kepala tengok kat atas oning rumah bawahh
eehhh tak der pulak nampaknyer..mane pulak..memang sah jatuh dari tangan aku niee
tapi tak nampak pulak dari pandangan mata...alamak...cam no niee

NURIN...turun bawak tengok kat rumput or longkang bawah ada tak gelang mama
ok ok....mama...errmmm

sekali renung2 petul2..alaaaaaahaaiiii tang tu ko dok rupenyer..
boleh ke idak, nak ngambiknyer nieee..atas bendul tingkap org bawah rupenyer
tak sampai jatuh oning lagi...
dok sayu ja sore dia tulunnnn tulunnn hahahaha
mengong aku nie...kena panggil BOMBA ke ye??????
 
ish tak pe tak pe,,aku kan super mama hahaha
sekali ambik le dawai yang ku anggap dapat menolong ku
tetapi apa kan daya tak sampai jugak
boleh je sampai.kalu tangan teman nie terjojol sekali dlm grill palang2 tu
tapinyer kalu nasib teman tak baik kanrang...nampak gayenyer memang kena panggil BOMBA le jawapnyer,coz tangan teman pulak tak boleh keluo dari palang grill tu 
udah sangkut tang siku..ape ke heynyerr..

sebelum heboh bunyi nino nino pon pon BOMBA tu kang baikku iktio cara lain...
ohh kayu bendera ada dalam bilik...teman kan orang patriotik..gantung bendera setiap tahun nak sambut kemerdekaan hihihihiii..

nasib memang menyebelahi teman le....
tapi gitir jugak teman nak nyelamatkan gelang teman tu...
walaupon ianyer halus bak sutera...tapii nilainyer masa en.suami beli dolu
bagaikan beli berpadu2 gramnyer tauuuu..mahey giler teman rase..
tu yang teman hargainyer beno2 tu..cukup le udah 2 bentuk cincin teman lebuh 
corong ayo bililk ayo..itu pon udah katenyer teman tak nak jage bebeno..
ish ish ish,,malang idak berbau ye dakk...

ehhh lari tajuk pulak...
cuba dan terus mencoba...macam ahli bomba nk menyelamatkan keadaan dibuatnyer
pakat pulak jiran2 yang nak p kerja tu, menongak dulu ke atas nengok apa yang terjadi
hahaha..macam mana boleh ke???
errmm tah le, nak tolak ke bucu kanan nie ada batu2 pulak..tak boleh lepas niee...
kejap2 cuba pelan,,,tak mau bagi dia jatuh kat oning bawahh,
lagi jenuh nak ngambiknyer nanti...

بسم الله الرحمن الرحيم
teman pon nolaknyer le kuat2 dari tengah bedul tu keluo...
harap2 tak tersangkut le atau tersalak gerak..kalu tak gelang tu akan jatuh ke
oning rumah bawah tu..huhuhuhuu
puuuhhhh yeeeessss alhamdulillahhh
jiran2 pon teruskan perjalanan mereka untuk ke tempat kerja..
hihihihi...

nak tengok ulang tayang ala2 tempat dia jatuh tadi..
yang rialnyer tak teringat le pulak nak ngambik gambonyer..
pikio nak selamatkan jee gelang tu hihihii


Ha lebih kurang macam nie la kududukan gelang yang dok atas bendul tingkap tuu
kalu dia terjuntai ja..tadi kompom dia taduh selepok kat atas oning coklat tu hihihii
ate kome nak tau macam mana tibe2 gelang tu boleh gelongsor dari lengan teman tu??
ha nampak tak bulatan merah tu... hihihihi
mesti kome pon kate PATUT LEEEE.....

salah teman jugak le...semalam n pepagi tadi gelang teman tu tersangkut dekat
tuala..ate teman main rentap2 ja..coz kompom dia akak terlepas dari benang tu
haa ini le jadinyer kalu udah 3,4 kali dok rentap2 ja, tak tengok2
ha hambik koooo ternga-nga jangkos S dah tak der rgope S dah..
itu le namanyer MASIH REZEKI TEMAN YE..

kalu cico tah mana2 tempatnyer..
katenyer pulak DAH TAK DER REZEKI TEMAN,MANE NAK BUATNYER...

apa pon hati-hati le kita ye..kita ibu2 n isteri ni berat2 krgojenyer..
takut tak perasa barang2 beharga nie tecico..waktu kita buat krgoje2 rgumah...

ok dah pangjag lebo dah huraiannyer niee
jumpe lagi ye..









Friday, 15 November 2013

CITER YANG DIPERAM LAGI

Kesahnyer 10hb ri tu hihihi, lambat kan teman up date...hahaha

Memandangkan 11hb 11 2013 ri tu birthday my hubby...
tapi dia pulak kena pi out station ke KEDAH..
makenyer hari 11bh tu tuan badannyer x der kat rumah kan
so ... nak buat apa2 pon ri ahad tu je la...

Teman tak buat sambutan beria2 pon...coz buah hati intan payung teman nie
bukannyer minat kek2 ni bagai...kalu ada kek pon atas dasar kesian kat anak2 je
nak nyanyi epy beday papa je..tapi keknyer mama n anak2 je yang makan..
so tahun nie no kek ye cik abang cayang...

Hubby teman nie senang ja nak bagi hadiah kat dia
Nasi+ lauk pauk ja,hadiah berupa barangan pon diterima gakkk
coma kek je dia memang tak minat laaa....
ha senang kan...x payah pikio nk buat kek thema ape ke??
pikio je nak masak apa yang sepecial kat dia...

sepecial ke sangat yang teman masak nieee
nampak macam biasa je yeee
nak tengok tak menu apa??
tapi bagi teman itu menu luo biasa le nie

 coz, menu nie selalunyer kami makan kat kedai ja hihihi
tapi semperna beday suami tercinta teman masak sendiri la untuk dia
lebih afdal kan...pestime tu beli ikan siakap n masak siakap 4 rase..
ha korang selalu makan siakap 3 rase..teman masak siakap 4 rase...
kome bayangkan lah macam mana 4 rase tu ye hihihi
Kailan ikan masin tu macam dh wajib ja kalu nak lawankan dengan lauk pauk gitu
tom yam pulak tok banjirkan nasi hihihi

alhamdulillah puas hati teman,,licin papa n anak2nyer makan siap meratah lagi
budak 2 beradik tu...
mentang le ikan tu mama korang baru pestime masak kan...
bodek baik punyer ayat...sedap betul mama masak hari niee errrmmm sedap..
papa depa pulak cakap: pandai gak ye sayang masak ikan siakap nie...
ohh mentang2 le sayang abang nie tak pernah masak sebelum nie yee...
tapi tak pe sebab dek pujian ikhlas suami tercinta
TERIMA KASIH SAYANG MASAK UNTUK ABANG...
SEDAP,, ohhh berbunga2 le teman...
berbalas gak peperangan teman time siang ikan nie taauuu
mana taknyer , si kantan tu sebok nak nolong jugakkkk
katanye mama bagi adik tolong...adik pon nak dapat pahale jugak
kan epy beday papa niee...errrmmm yo la nak oiii

hadiah lain teman x der le kottt
tapi hadiah terkejut ade la gak tok papa
nak tau ape tuu
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
ha nie dari nurin...dia buat malam hari ahad tu..
sorang2 godek kad nie dalam bilik
kejap-kejap dia dia menjerit
adik.. jagan le kacau kakak....

kertas tu siang tu lagi dia dh dapat..
dia dok kebek dlm bag harta karun mama.
.jumpa le kertas warna tu yg satu2nya ada dlm bag mama
sampul kad nie dia ambik yang terpakai ja
dia oleh kononnyer sampul tu khas tok kad papa je
lupe pulak nak ambik gambonyer...

mlm tu sebelum tido, dia pesan kat teman,
mama esok tolong bagi kad nie kat papa ye pagi2..
ok, teman tak tengok pon hasilnyer..

pagi2 tu,nyaris2 jugak tepula..
haa teman bagi le...
Nie pa anak awak bagi kat awak...
senyum je papa dia negok kad tu..
ohhh hensemnye papa hihihihi

apa pon papa terharu, anak buatkan kad hari jadi tok papa...
TERIMA KASIH SAYANG katanyer kat si nurin
sambil usap kepala nurin yang tengah tidur kat bilik
ye la time tu baru kul5.30am kott 
ha awey giler kan hubby teman pegi kerja...
nak buat cam mana dah namenye tugasss ye dakkk...
KAMI SAYANG PAPA..


OK lah sampai cinie je dulu ye citemiter kite ye babaiii...













Thursday, 14 November 2013

HARI KARNIVAL USAHAWAN SEK NURIN

Eh lama gak le tak up date, entah la ape ke heynyer
mcm x daye pulak huhuhu, tp hati nak conteng2 gak..
 jom lah tengok ye aktiviti last week ri tu 9hb 
HARI KARNIVAL SEK NURIN..
Dolu2 time sek panggil HARI KANTIN...

Kami p bertiga ja, papa depa x pi pon, coz nk cover tido br balik kerja kul 4pg..
then aptenon nak pergi sekincan,laksanakan tugas yang diamahkan...
so kami tiga beranak nie p seawey pagi dlm kul 9.30 x le awey beno ye...
coz nak kejokan time tengah hari nak balik rmh lak sediakan mkn lunch.. 
apa pon tanggungjawap isteri tu x leh lupa la kann
sebelum papa depa kuar rumah kena bagi perot dia kenyang.. tak gitu???

ha jom dah smpi sek nie hihihihi


ha tengok tu, udah macam smpi kat teman tema ayo...
nurin dah x sempat2 jom la mama, kita nak main water ball tu
lepas tu kita nak naik sampan tu...
ish ish ish x nyabo2
bagi mama lawat kawasan dulu kata teman hihihi
akmal x nak main water ball tu yang dia nak dok masuk dlm ayo tu
macam2 peel depa nie,, fening mama korang tau..

ok kita pusing2 dulu tengok apa yang ada ye
teman terjah kawasan sewaktu dengannyer je..smpi kebelang2 tu x p pon
dekat depan2 tu ada le gerai2 jual makanan, permainan, ayo dll 
yang tak lalunyer menan tu le ate setiap gerai yang pergi nk beli tompo komeee
kupon tu nurin dah beli awey2 dah dia beli dlm rm20..
x cukup rgopenyer kome oiiii,,,pastinyer berpuluh2 henggit gak le abis kat situ ja..
ate mana nak buatnyer ye dak?

ate mana nak cukupnyer...

RM7 Henggit 7minit

yang nie RM5 henggit 15minit

tang nie ja dah rm12 hinggit sorang,
bebudak nie memang kat cnie ja la tumpuannyer...
walaupon berpanas2 tu...


ha kome bayangkan sebijik bola dok 5 org sib baik kecik2 ja bebudak nie
pas tu dengan panasnyer..bergolek2 pulak atas ayo yang dibawah sinaran matahari
huhuhuhu tapi depa kata syok mama 
buat kata akmal huuuuuyooo hebatnyer..
entah ape yang hebat tak tau la dak tu...
udah keluo dari bola berpeluh2 pon hebat gak kata depa ish ish ish


Ha nie udah namanyer anak lelaki kan memang lasak...
mula je mcm mat jambu,,siap menangis lagi ko
bila dia nak trn dari gelongsor tu belon tu bergoyang2 hahahaha
hilang macho ko dekkk oiii beria2 no nangisnyer..
lepas tu ada sorang budak nie tlg pegang tangan dia
ha tengok le tu yg baju oren tali pinggang belang tu,,dia paling hebat kononnyer


nie nak tunjuk aksi nie 
tonggeng kepala dulu
org lain lompat2 dia tunjuk aksi pulak..kemal kemal


ha budak2 nie dah beraksi huhuhu
eeehhh udah le kome oiiiiii, udah basah baju mama nie wehh
moh kita ronda2 tempat redup pulak eehhh
dari kul 9.30 spmi kul 11.20 dok tang nie
sib baik kulit mama tak rentung lupa nak pki sunbeloq hahaha



ate kome tengok le tak pendek2 barisannyer 
nak tunggu giliran naik bola ayo..ngn kayoh sampan
alih2nyer depa x menyempat2, boleh pulak depa terejun terus je dlm ayo tuu
ohhh bebudak..
itu budak baju olen are bnyk protes oiii dia punya muka x mau balik oooo
konon mama takut la dengan dia...
tak nak balik leh dok ja tang tu noooo...
eeehhh tak leh2 ape lak mama ko nak jawap ngan papa korang kang
reti bawak anak keluao, tak reti pulak nak bawak anak balik lak katanye karang
siapa yang kena marah...MAMA JUGAK... tak patut...ish ish ish
TAPI yang syyokkknyer dah nk balik masuk keta tu
si budak baju olen tu cakap
BEST BEST BEST,,,, TERIMA KASIH MAMA SEBAB BAWAK ADIK MAIN BOLA N
BELON GOYANG2 TU...kakak pon ckp tima kasih mama..
huhuhu SAME-SAME ANAK2KU..

Errrmm ok lah ye kengkawan teman nk kena beredo nie....
nanti kita jumpa lagi yee...