Digital clock

Friday, 30 August 2013

NYUT-NYUT KEPALA

Sejek dua menjak nie,dlm bulan raya nie,,,teman rs mcm badan nie x berapa nk sego rasenyer,,
Kadang ok,kadang tak ok,nk kata demam, seram2 sejuk ja badan nie,lps cuti raya ritu dh dpt pakej dah,
kepala nie nyut-nyut,pinggang nie pon rasa dicucuk-cucuk, ohh tidak,,dulu skt2 pinggang nie dtg time2
tertu ja..
                                                            ALAHAN?

                                                              YE KE?

                                                            ADA  KE?

                                                               OMG?

                 Tak pe la kalu itu dah ditentukan, teman terima dengan adanyer alhamdulillah.....
                                                                 
                                                                  :-)

                                                                  (-:

                                                                  :-)

                                                                  (-:

                                                                  :-)

ha, kome tengok teman gembira bebeno ni kan,buat apa nak sedih-sedih ye dak???apa yang penting
kita mesti happy,,x yah le akmal nak p beli baby kat tesco rm2 hinggit je....hahahaha ooooopppppssss
sorry, kome jangan salah sangka tau,,bukan teman yang berisi,,,,rupe je macam teman,tapi namanyer lain hihihihi,yang teman maksudkan tu kembo teman le..alhamdulillah tahun depan cucu opah bertambah le lagi,
entah sorang entah dua orang sekali hihihi...

Yang teman dok citer pasal denyut-denyut kpl teman nie,bukan apa..teman dok pikir ragam2 yang teman
dpt nie, adakah disebabkan si kembo yang ngandung tu,,teman pulak yg beralahnyer..
ate mada idaknyer,,mcm nk mkn tp tetiba mcm x nak le pulak, kalu teman teringin mknn tu,
bg bende lain pon tak nak, nak yang teringin tu jugak,ohhh dugaan....

Kome nak tau,masa teman nak bersalin anak sulung tahun 2006 dulu, 2,3 hari sebelum teman bersalin, kembo teman nie sakit perut beria2,tapi masuk toilet apah pon tak keluar, dok keluar masuk toilet je la kojenyer, alih2 dokto kat klinik tempat kerja dia dulu tnye la,apa ke heynyer kamu nie,dok sakit2 perut gitu..
entah le katanyer...Alih2 dokto tu tanyer dia,entah2 kembo kamu nak bersalin kot...ce tipon ce tipon...

hahaha,,,dia nie pon dok tipon le teman kat rgomah, teman kabo kat dia, teman apah idak, x sakit ponnn
hihihihi, bagus jugak tu kan, dia dah rase dulu sakit mcm mn nk bersalin, sedangkan teman blm lg sakit,tngh nunggu sakit le jugak time tu..tunggu masa jee,,hahaha sekarang nie adil le pulak teman dok tolong
ringankan badan dia ye..huhuhu..nasib baik teman x termengandung sekali time nie, kalu tak jenuh teman nk nanggung alah tok 2 badan hihihihihi...apa pon semua tu kuasa Allah s.w.t.
ok lah doakan kesihatan kami ye....******





Wednesday, 28 August 2013

RAJINNYA DIA...


Ha aktiviti nie hanya dapat tiap kali balik ke kg ja,hihihihi
maklum la rumah kami kat KL nie mana ada halaman tok di sapu,,
tengok tu rajin x suami teman tu,abis sampai ke laman jiran disapunyer..
menantu sapa la tu????org kg le yang kata hihihi...
sib baik rumput dah rapat ke tanah,kalu x abis dimesinkan dek somi teman tu..
tapi mgkn je la kot,x tau le dia pandai ke hidak guna mesen rumput tu hihihihi
itu pon kalau ada ye...yg pastinyer mesen tu x mandang kat rumah mak teman..
mak teman pon upah org kampung tok tarah rumput2 tu semua huhuhuhu..
rumah mak teman kat kampung tu berkembar 2..
macam teman la,ada kembar jugak kan..
yang korang tengok tu adalah rumah asal yang belum lagi diubahsuai
so rumah tu mungkin mengenangkan pemiliknya, itu semua wad kenang2,
 smtd dolu2 tau,
n buat anak,menantu dan cucu2 opah jugak ye,
dapat le pasangan-pasangan kami nie,mengetahui salah silah kg teman nie..
tak gitu??
rumah kg,beza beno dengan rumah bando..dok bando kita terapung2 je hihihi
nak pulak bebudak nie kan,,basikal pon  main dalam rumah..
ate macam mana ke gayenyer..


bila dapat balik kg,disuruh masuk pon x mau masuk..dok main
basikal opah,,sib baik opah dah pencen
kalu x, opah dah bising awai2 dah..
KALU NAK MAIN BASIKAL OPAH HATI2 YE..
COZ BASIKAL LAH KAWAN OPAH SETIAP PAGI TOK JLN SMPI 
KE SIMPANG LUAR YG ADA SAINBOAD SMTD 2.4KM TU
NAK TUNGGU BAS KE TEMPAT KERJA, DI MAMBANG DIAWAN..
JAUH KOME, NUN DI AWAN SANA...HAHAHA
pelik2 kan nm kwsn dekat kg teman nie..
tp memang seronok tau..tempat jatuh lagi dikenang,,
ewah bermadah bagai pulak teman hari nie nie ye..
kome nak tahu,kenapa namanyer mambang diawan? 
ikut cerita la kan,dolu2 terdapat seorang mambang atau bidadari yang turun dari Gunung Bujang Melaka. Sebanarnya ia bermula dengan sekumpulan pelombong bijih timah yang telah bekerja keras sepanjang hari dan apabila mereka berehat, mereka ternampak bidadari di awan-awan kerana keletihan mereka, oleh itu, dapat disimpulkan bahawa nama Batang Tonggang kemudian menjadi Mambang Diawan dan seterusnya ditukar kpd nama sekarang.
MAMBANG DIAWAN 
tu yang teman tahu n dari sumber tok google la,
yang pasti kat mambang diawan tu kawasannya mejoriti diduduki orang cina k..
nanti kita bedek2 lah sejarah lama k...

*** NEGERI PERAK BANYAK SEJARAHNYA***




Tuesday, 27 August 2013

TEMPAT TUMPAH DARAHKU

KEINDAHAN ALAM SEKELILINGKU


Ha nie la suasana petang di kampung halamanku, 
Gambar nie teman ambik time balik raya ri tu,
Biasa lah balik kg sekali sekala, petang2 ronda2 kg le kami sekeluarga
Akmal cakap rumah opah baaaaanyak BAPELO...
coooowwww pon banyak jugak..
biasa lah tu kalu dah namanyer kampung kan.
tapi bebudak nie seronok betol kalu ada bapelo n cow terlepas kandang
n masuk kawasan laman rumah opah...mesti depa menjerit2...
OPAH, OPAH, OOOOPAAAHHHHH..CEPAT-CEPAT
BAPELO TU KAT DAPUR TUU..DIA NK GIGIT RUMPUT...
huhuhu..sekali opah pon keluar,,sekalinya bukan bapelo...
ITU LEMBU...bukan KRGOBO.....hahahaha
nak tau kampung teman apa namanyer kejap ye...

Ha nie la nama kg teman..UNIK kan??????
SMTD [SOUTHERN MALAYAN TIN DRAGIN]
ok lain kali kita citer tentang sejarah SMTD nie ye..
ERRRMMM panjang citernyer kena buat N3 lain k..
Kita sambung cuci mata dengan keindahan alam semula jadi.

 Kome tengok je la kan, keliling rumah mak teman nie 
dikelilingni oleh kehijauan pokok,,n 
kolam2 ternakan ikan,yang dulunya adalah satu satu sejarah..
nanti kita sembang panjang lebar lagi k...
TUNGGU....

Friday, 23 August 2013

CITER RAYA LAGI

Ha kali nie nak kongsi gambar2 je di hari raya ke-2,
Hi hi hi hi, maklum la hari raya ke-2 tu dah tiba turn balik ke Perak..

Mak tunggu ye akak balik hihihihihi...

Tapi kami bertolak pon selepas asar, x der la awal2 pagi pon..
Kena la jugak luangkan masa dengan keluarga suami betul x??

Tahun nie turn kami berkumpul di pagi raya pertama di Pantai Dalam
So berkumpul lah kami , Abang ipar n Isteri, Kami sekeluarga..
Adik ipar yg masih bujang N kedua orang tua kami..Kena pulak turnnyer sama pulak,,

Tahun depan raya pertama kami..Di perak dan Abang ipar di Pahang...
Tapi itu lah,kalu gitu mertuaku akan merasa berkumpul bersama anak menantu dan cucu
di hari raya pertama hnyer 2 thn sekali la..tp still berkumpul jugak di hari raya ke2 or ke3
so dapat jugak la berkumpul..Apa yang penting? HAPPY...hihihihi

ok lah jom layan sikit gambor2nyer,,sikit je tau...

Me n anak2

Bersama Kekanak riang***

Ha nie la ana punyer beras,,isteri kpd abg ipaqku...










Friday, 16 August 2013

RAYA PERTAMAKU DI PD

Salam semua...
Ha nie nk citer sikit je dulu sal raye pertama k....
Tahun nie raya turn sebelah encik suami...
So kami beraya dia PANTAI DALAM k...
Jauh  kan PD? Jalan pon jem gak sikit hihihihi...
Thema kami sekeluarga thn nie ....
Kehijauan Taman...
Nak kata hijau x hijau nak kata taman pon tak jugak la...
Adik beradik taman la ada hijau n warna warni bunga2 :-)


Inilah keluargaku....di hari raya pertama 2013...

Hai saya Nurin ..Nak Ucapkan 
Selamat Hari Raya Aidilfitri
Kepada Semua Yang Mengenali Saya
Ampun Maaf Dipinta...
Leh Dapat Duit Raya Tak????

Hai Saya Akmal.Nak Ucap Jugak
Selamat Hari Raya Aidikfitri
Maaf Zahir Dan Batin...
Nak Jugak Duit Raya..hihihi

*****JOM BERAYA*****




Tuesday, 6 August 2013

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

Ha Kita Udah sampai ke penghujung ramadhan..Macam biasa bila pose je ada terwih, bila pose je ada morey, bila penghujung pose je
ada lailatulqadar insyaallah..dan penghujung ramadhan mesti dah hias rumah,ada baju baru, perhiasan baru, x lupa juga ada kuih raya baru-baru 2013 hihihihi...ha nie teman nk kabo kuih raya teman tunjuk2 je hihihihi..tapi kalu kome nengok kuih raya teman kome mesti terliur hihihihi kalu nk rghasa mai jemput datang beraya kat rumah teman ye....


Ha sikit je kuih raya teman tu.hamper 2 tu hubby teman bawak balik,jadi boleh la dok tambah2 kuih yg ada hihihi..
dikesempatan ini teman nk mintak maaf ye jika ada yang teman katakan kt sini ada yang mengguris hati @ perasaan pembaca n rakan2 sekalian ye..

SELAMAT HARI RAYA AIDLFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN DARI TEMAN SEKELUARGA..
HATI-HATI DI JALAN RAYA,
INGATLAH ORANG YANG TERSAYANG......

Monday, 5 August 2013

Al-FATIHAH..

Hai kengkawan sihat ke?pejam celik kita dah sampai ke penghujung ramadhan..
Dalam kesibukan Umat islam melaksanakan tanggungjawap berpuasa n dugaan lapar dan dahaga..
Keluarga kami juga diberi dugaan yang kuat dalam penghujung ramadhan ini.

Tanggal 2/8/2013 lebih kurang 3am kami sekeluarga sebelah suamiku dikejutkan dengan pemergian
Adik sepupu sebelah suami [Nurul Shafiza Othman *kak ngah-anak ke2] ke rahmatullah akibat kemalangan 
jalan raya berpunca dr pemandu lain yg tidak berhemah.Sayu terkedu hati ini tat kala menerima panggilan dr pak mertua,dan dengan suasana yang hening di subuh hari itu tiba2 aku terkenangkan nasib yang sama menimpa adik sepupu aku juga yg ketika itu usianya 26thn serta usia perkahwinannya baru menjangkau 5 bulan [Nur Afza Derus *Izan-juga anak ke-2] pada tanggal 9hb January 2013 akibat kemalangan jalan raya juga akibat pemandu lain yang tidak berhemah ..Ya allah sesunguhnya engkau maha mengetahui dan maha menyayangi mereka,dan engkau tempatkan lah mereka ke dalam golongan orang2 yang beriman...dan semoga roh mereka dicucuri rahmatmu..Al-Fatihah.Amin...

Mereka ini adalah diantara sepupu2, 2 belah keluarga aku yang besar..kehilangan mereka amat dirasai..terutama seisi keluarga serta adik beradik.sungguhpon kami tidak kerap berjumpa..tetapi dek  teknologi masa kini..ikatan silaturrahim itu kukuh di hati..Kak ngah memang x dapat dipisahkan dengan hilai tawanyer..madah kiasan pujangganya..tatkala hati gembira senyumnya lebar ketelinga sambil ketawa...:-) Izan pula lemah lembut orangnya tersenyum tat kala gembira..apabila ditegur terima dengan hati terbuka..kuat berangan untuk kebaikan serta untuk mencapai sesuatu yang diinginkan..sepanjang beliau duduk dengan aku sepanjang praktikalnya pd thn 2009..disitulah aku lihat azam serta tekatnya walaupon blm smpi ketahapnya..

Wahai keluargaku semoga kita diberi kekuatan serta ketabahan di atas ketentuan yang maha esa...amin...